سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تفاهم‌نامه چهارجانبه هوشمند‌سازی در بخش معدن
25 مرداد 1401 - 20:04
شناسه : 31243
امروز سه‌شنبه 25 مرداد ماه، تفاهم‌نامه چهارجانبه توسعه فناوری‌های هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی با حضور چهار نهاد دولتی به امضا رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، تفاهم‌نامه چهارجانبه توسعه فناوری‌های هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در این بخش بین ایمیدرو، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

موضوع این تفاهم‌نامه، همکاری و تعامل موثر طرف‌ها با اولویت همه محورهای مورد تفاهم به‌ ویژه تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، تحقق سند تحول دولت مردمی، ارتقای صنایع معدنی کشور در حوزه فناوری‌های هوشمندسازی با رویکرد افزایش بهره‌وری، رقابت‌پذیری و تاب‌آوری اقتصاد کشور است.

بخشی از زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی شامل تعریف و راهبری کنسرسیوم‌های تحقیق و توسعه بزرگ مشترک میان بنگاه‌ها و صنایع بزرگ معدنی دارای توانمندی تحقیق و توسعه و شرکت‌های دانش‌بنیان، احصای نیازهای تجمیعی فناورانه بنگاه‌ها و صنایع معدنی برای ایجاد بازار بزرگ‌مقیاس برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تضمین ریسک بنگاه‌ها و صنایع بزرگ معدنی در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

همچنین تضمین خرید فناوری‌های پرریسک در حال توسعه، تعریف بسته‌های تشویقی معنادار برای بنگاه‌ها و صنایع بزرگ معدنی برای ترغیب آن‌ها به پذیرش فناوری‌های نوین و تاسیس مراکز فناوری صنعتی در حوزه‌های لبه فناوری با هدف اجرای تحقیق و توسعه مشترک میان واحدهای تحقیق و توسعه بنگاه‌ها و صنایع بزرگ معدنی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشکده‌های قطب، بخش دیگری از این زمینه‌های همکاری است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.