سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تقلای ادامه‌دار نفت برای صعود
29 تیر 1402 - 11:05
شناسه : 35124
قیمت نفت پس از اینکه در ابتدای معاملات روز چهارشنبه 28 تیر ماه بازار آسیا با افزایش گشوده شد، به دلیل نگرانی نسبت به دورنمای تقاضا برای سوخت در آمریکا کاهش پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت کاهش، به ۷۹ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۳۲ سنت کاهش، به ۷۵ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته لئون لی، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس، در حال حاضر عوامل مثبت زیادی برای قیمت نفت در بخش عرضه‌وتقاضا وجود دارد و هر چند انتظار داریم وست تگزاس اینترمدیت نزدیک ۸۰ دلار در هر بشکه بهبود پیدا کند اما این به منزله بازار صعودی نیست زیرا مواضع پولی بانک‌های مرکزی جهانی، مانع ریسک‌پذیری است. با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئیه، نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای آمریکا برای سوخت همچنان به قوت خود باقی مانده است.

اقتصاددانان نگران هستند که با وجود افزایش نرخ بهره، تورم آمریکا ممکن است به حد کافی کاهش پیدا نکند. نظرسنجی رویترز نشان داد تورم مبنا که شامل هزینه‌های مواد غذایی و انرژی نیست، تا پایان امسال اندکی کاهش پیدا خواهد کرد یا حدود نرخ ۵ درصد می‌ماند.

در بخش عرضه، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه صادرات نفت خود را در سه ماهه سوم به میزان ۲.۱ میلیون تن کاهش خواهد داد که مطابق با کاهش برنامه‌ریزی شده صادرات به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آگوست است.

عاملی که از قیمت‌ها حمایت کرد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت، بنزین و سوخت‌های دیگر آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. معامله‌گران منتظر انتشار آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند که بعد ازظهر امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه منتشر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.