شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
تقلای طلا برای کاهش قیمت بیشتر
17 خرداد 1400 - 16:11
شناسه : 13389
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت اما بازده پایین‌تر اوراق خزانه و چشم‌انداز تداوم سیاست‌های انبساطی افت قیمت‌ها را محدود کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۸۴ دلار و ۷۹ سنت رسید. همچنین بهای معاملات این بازار روز جمعه در واکنش به آمار مایوس‌کننده اشتغال ماهانه آمریکا بیش از یک درصد صعود پیدا کرد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۸۸ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، اظهار داشت: اگرچه طلا در معاملات اخیر تصحیح قیمت پیدا کرد اما عوامل بنیادین مثبت همچنان به قوت خود باقی‌مانده‌اند و تنها عاملی که ممکن است روند صعودی طلا را تغییر دهد افزایش بازده اوراق خزانه خواهد بود. در این راستا شاخص دلار در ۹۰.۱۴۱ واحد ایستاد و فلز زرد را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

گفتنی است، در این بین آمار اشتغال ماهانه آمریکا که ضعیف‌تر از حد مطلوب بود نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال آغاز تعدیل سیاست‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا را فرونشاند. لذا نرخ‌های بهره اندک ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را ضعیف و در عوض جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا ۱.۶ درصد سقوط در پایین‌ترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد.

به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است به محدوده یک هزار و ۸۶۴ تا یک هزار و ۸۷۷ دلار عقب‌نشینی کند؛ زیرا موفق نشده است مقاومت خود را در مرز یک هزار و ۸۹۸ دلار  بشکند.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به دو هزار و ۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، یک هزار و ۱۶۴ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.