سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تقویت سهم اردبیل از فولاد
21 تیر 1400 - 10:01
شناسه : 14990
نایب رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل گفت: سهم استان اردبیل در صنعت فولاد برای جبران عقب‌ماندگی‌ها طی سال‌های آینده تقویت می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: دغدغه اصلی کشور تولید ثروت، علاج‌بخشی برای جوانان بیکار و در کنار آن حفظ قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی است.

وی با اظهار گلایه از ۲.۵ میلیون جوان بیکار در کشور و ۷۰ هزار بیکار عمدتا فارغ‌التحصیل دانشگاهی در اردبیل، افزود: برای پاسخگو بودن به این جوانان در عرصه اشتغال ضروری است تا عدالت توزیع منابع در کشور مورد توجه قرار گیرد تا استان‌های محرومی همچون اردبیل از صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع فولادی سهم بیشتری ببرند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، بیکاری را زمینه‌ساز تمامی آسیب‌ها در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی توصیف کرد و گفت: به رغم بالا بودن توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت دوازدهم تدبیری شایسته برای حضور قدرتمندانه آن‌ها در عرصه‌های مختلف در نظر گرفته شد. لذا ما امروز شاهد کاستی در حوزه صنعت به ویژه صنایع مرتبط با انرژی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی هستیم.

نیکزاد بیان کرد: مقرر شده بود ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی انجام شود که متاسفانه این امر در دولت دوازدهم انجام نشد و تنها عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در ورود به ساخت نیروگاه فضایی را فراهم کرد تا امروز با اعمال خاموشی‌های متفاوت و وقت و بی‌وقت روبه‌رو شویم.

وی ادامه داد: دولت آینده باید با عدالت و قدرت در این حوزه‌ها تصمیم‌گیری کرده و به صورت جدی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ورود به حوزه‌های مختلف حمایت کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تقویت واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش فولاد و آهن را یادآور شد و اذعان داشت: امروز خوشحال هستیم که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت و پشتیبانی دولتی بیش از ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل رقم می‌خورد تا تولید آهن اسفنجی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر را شاهد باشیم.

نیکزاد از سرمایه‌گذاران این مجموعه تولیدی خواست تا در کمتر از دو سال این مجتمع را راه‌اندازی و شرایط مناسبی را برای بهره‌برداری از این مجموعه و صادرات محصولات تولید شده به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایجاد اشتغال برای یک جوان با ارزش‌تر از تمام فعالیت‌های معنوی و جهادی در عرصه‌های مختلف است که جا دارد از استاندار اردبیل و مدیران استانی در صدور مجوز سریع به این سرمایه‌گذار برای کلنگ‌زنی این مجموعه قدردانی کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.