سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش آلومینای ایران برای ذخیره‌سازی ۴۰ روزه سوخت دوم
14 آذر 1400 - 10:49
شناسه : 21332
مدیر مجتمع آلومینای ایران واقع در جاجرم خراسان شمالی گفت: باتوجه به محدود شدن مصرف گاز در صنایع ذخیره‌سازی مازوت به عنوان سوخت دوم در این واحد تولیدی انجام شده و انتظار می‌رود مجوز برای ذخیره این فراورده به میزان نیاز ۴۰ روز داده شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر تردال مدیر مجتمع آلومینای ایران، اظهار داشت: اکنون مجوز برای ذخیره‌سازی مازوت مورد نیاز برای ۱۵ روز داده شده است، اما قصد داریم که بتوانیم مازوت مورد نیاز برای ۴۰ روز را ذخیره‌سازی کنیم.

وی افزود: برای فعالیت زمستانه، درخواست شده تا ۱۱ هزار مترمکعب مازوت تامین کنیم که تاکنون با تامین و ذخیره‌سازی پنج هزار مترمکعب مازوت موافقت و دو هزار و ۶۷۰ مترمکعب از این سوخت تامین و ذخیره‌سازی شده است.

مدیر مجتمع آلومینای ایران با بیان اینکه سال پیش محدودیت گاز باعث افت قابل ملاحظه‌ای در تولید محصول در این مجتمع شد، گفت: سرما و افت دمای هوا سبب شده تا گاز صنایع محدود شود و از ابتدایی پاییز امسال گاز طبیعی این واحد تولیدی در چند نوبت محدود شود.

تردال با اشاره به اینکه نیاز این واحد تولیدی به سوخت مازوت روزانه ۴۰۰ مترمکب و نیاز به گاز طبیعی ساعتی ۲۰ هزار مترمکعب است، بیان کرد: از سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای مشکلات ناشی از قطع گاز انجام شده است و امید می‌رود مجوز برای تامین مازوت به میزان نیاز ۴۰ روز داده شود. البته تعطیلی و یا توقف بخشی از فعالیت واحد آلومینا موجب خسران برای اقتصاد کشور و نگران هستیم که در زمستان به دلیل قطع و کاهش گاز اختصاص یافته، کاهش شدید تولید داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات در آلومینا به گونه‌ای است که فعالیت آن باید به صورت مستمر باشد. در صورت تعطیلی آلومینا راه‌اندازی مجدد آن بسیار هزینه‌‌بر و شاید غیرممکن باشد.

گفتنی است، آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد. این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون سه هزار و ۵۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.