جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
تلاش آلومینای جاجرم برای تامین سوخت
20 تیر 1400 - 13:37
شناسه : 14945
مدیر مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم با بیان اینکه سوخت اصلی این واحد تولیدی را گاز تشکیل می‌دهد، گفت: به علت افت فشار آن در تابستان و زمستان نیاز به ذخیره‌سازی مازوت به عنوان سوخت دوم است که باید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی مجوز تامین سوخت جایگزین را صادر کند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر تردال مدیر مجتمع آلومینای ایران با اشاره به هشدار شرکت گاز استان مبنی بر افت فشار و قطعی گاز صنایع مادر در زمستان، اظهار داشت: معقولانه است تا صنایع بزرگ استان از اکنون به فکر سوخت جایگزین باشند. لذا آلومینای جاجرم نیز در این زمینه اقدام کرده است.

وی مازوت را اولویت اصلی سوخت جایگزین در مجتمع آلومینای جاجرم دانست و افزود: فرایند خرید مازوت کمی زمان‌بر است. لدر این راستا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و تنها منتظر صدور مجوز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هستیم.

مدیرمجتمع آلومینای جاجرم فصل تابستان را زمان مناسبی برای ذخیره‌سازی مازوت دانست و گفت: در مهرماه به دلیل سردی هوا احتیاج به بخار مستقیم برای تخلیه مازوت است که کیفیت سوخت را کاهش و مشکلاتی را برای مشعل کوره‌ها ایجاد می‌کند، بنابراین بهتر است این فرایند در فصل گرما انجام شود.

ترادل بیان کرد: این واحد تولیدی حتی در زمستان ۱۳۹۹ نیز در تامین مازوت مورد نیاز به عنوان سوخت جایگزین گاز با مشکل روبه‌رو بود که منجر به کاهش میزان تولید شد، بنابراین امسال نباید این مشکل تکرار شود.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا این واحد تولیدی برای ۴۰ روز ذخیره سوخت جایگزین داشته باشد؛ چراکه تعطیلی واحد آلومینا موجب خسران برای اقتصاد کشور و خاموشی ۲ خط آلومینا در زمستان می‌شود.

مدیرمجتمع آلومینای جاجرم در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات در آلومینا به‌گونه‌ای است که فعالیت آن باید به صورت مستمر باشد، در صورت تعطیلی آلومینا راه‌اندازی مجدد آن بسیار هزینه بر و مشکل است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.