پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
تلاش انگوران برای افزایش ذخایر جدید ماده معدنی
20 اردیبهشت 1400 - 12:38
شناسه : 12007
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران مطرح کرد؛ مدیر مجتمع انگوران، گفت: مجتمع سرب وروی انگوران با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی برنامه ۱۳ هزار متر گمانه اکتشافی را طی سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امید فلاح مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره اهداف و برنامه‌های شاخص سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: اهداف این مجتمع طی سال ۱۴۰۰ شامل استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی، استخراج ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از بخش زیرزمینی و چهار میلیون و ۴۰۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری است. همچنین فاز سوم احیاء دمپ‌های باطله (کاشت نهال در عرصه‌ایی به وسعت دو هکتاری) نیز در برنامه سال جاری مجتمع قرار دارد.

وی افزود: در سال جاری قصد داریم با پذیرش گردشگر معدنی و ژوتورئسم در راستای صدور اولین پروانه گردشگری معدنی ایران به نام شرکت تهیه و تولید و مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در صورت موافقت ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان اقداماتی انجام دهیم.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در خصوص عملکرد این مجتمع طی سال ۱۳۹۹، گفت: در مدت یاد شده با وجود مشکلات فراوان از جمله تحریم‌های همه جانبه و شیوع ویروس کرونا با ارسال ۹۵۵ هزار و ۲۴۸ تن ماده معدنی روباز علاوه برافزایش ۴۶٫۵۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ رکورد ارسال ماده معدنی بعد از پنج سال شکسته شد .همچنین در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ تن ماده معدنی زیرزمینی ارسال شد. که نسبت به سال ۱۳۹۸ از رشد دو هزار درصدی برخوردار بود.

فلاح بیان کرد: طی سال ۱۳۹۹ در این مجتمع به میزان ۹۱۹ هزار و ۱۸۴ تن ماده معدنی از بخش روباز استخراج شده است که رشدی ۵٫۲۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۸ تجربه کرد. علاوه بر این میزان استخراج ماده معدنی زیرزمینی در این مجتمع طی سال گذشته معادل۱۲۶ هزار و ۴۲۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش ۵۸٫۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: افتتاح استخراج ماده معدنی از بخش زیرزمینی با حضور مقامات کشوری و استانی، احداث ۱۲۰۰ متر نوارنقاله داخل تونل بخش زیرزمینی جهت انتقال مواد استخراج شده به خارج از تونل و انجام مطالعه به منظور استفاده از سیستم سورتینگ جهت بازیابی کانسنگ کم‌عیار مجتمع از جمله اقدامات شاخص مجتمع معدنی سرب و روی انگوران طی سال ۱۳۹۹ بود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران عنوان کرد: از دیگر اقدامات این مجتمع طی سال گذشته شامل انجام عملیات اکتشافی مقدماتی در محدوده ۳۸ کیلومتری پروانه بهره‌‌برداری مجتمع جهت دست‌یابی به ذخیره‌های جدید، یکپارچه‌سازی سیستم فروش و مالی مجتمع، دریافت اولین پروانه گردشگری معدنی و ژئوتوریسم ایران به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و مجتمع معدنی سرب و روی انگوران است.

فلاح در پایان خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۹ از اولین پروانه گردشگری معدنی ایران توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد. همچنین در سال گذشته به مدت ۹۷۰ ساعت به روستاهای مجاور شهر دندی و ماهنشان ارائه خدمات با ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی صورت گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.