سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تلاش ایران برای افزایش تولید نفت
28 شهریور 1400 - 10:05
شناسه : 17968
براساس گزارش‌های منتشر شده، پیرو سخنان رییس جمهوری و وزیر نفت دولت سیزدهم ایران در خصوص فروش نفت خام طی گزارشی این پرسش را مطرح کرده است که آیا ایران می‌تواند تحریم‌های آمریکا را پشت سر بگذارد و دوباره به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ نفت جهان بدل شود؟
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جمهوری اسلامی ایران دو هفته پیش اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و صادرات نفت با وجود تحریم‌های مداوم از سوی ایالات متحده است. همان‌طور که از ابتدای سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش مستمر تولید ایران هستیم،  این پرسش مطرح است که آیا این کشور می‌تواند بر تحریم‌های آمریکا غلبه کند تا دوباره عنوان «تولیدکننده عمده نفت» را پس گیرد؟ ایران، در ابتدای ماه سپتامبر اعلام کرد که تولید نفت خود را در ماه‌های آینده با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش می‌دهد.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران در این باره اظهار کرده بود که با وجود تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا، ایران اراده‌ای قوی برای افزایش صادرات نفت دارد. لذا تلاش داریم در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی در حوزه فروش نفت ایران رقم بخورد.

پس از بازگشت دوباره تحریم‌ها طی سه سال گذشته و خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمان ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۸ به نظر می‌رسد ایران با استفاده آمریکا از انرژی به‌عنوان ابزاری سیاسی با شرایط خاص روبه‌رو شده است.

ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران، در ماه ژوئن سال جاری میلادی به‌عنوان رییس‌جمهوری جدید انتخاب شد و این امیدواری بین‌المللی به‌وجود آمد که ایران سرانجام با غرب به توافق هسته‌ای برسد. لذا این مسئله سبب کاهش تحریم‌های انرژی و افزایش دوباره تولید و صادرات نفت می‌شود.

گفتنی است، ایران به عنوان دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان اعلام کرده است که در صورت کاهش تحریم‌های آمریکا، قصد دارد تولید خود را افزایش دهد و از دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برساند. این مسئله با کاهش محدودیت‌های تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در سال جاری میلادی همراه خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.