سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش ایمیدرو برای ایفای نقشه توسعه‌ای در کشور
19 تیر 1400 - 13:28
شناسه : 14890
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در جلسه با مقامات استان آذربایجان غربی و سرمایه‌گذاران با بیان اینکه این سازمان به دنبال شناسایی پتانسیل معدنی شهرستان بوکان است، گفت: ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت‌های اکتشافی ندارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه اظهار داشت: ایمیدرو با توجه به بازوهای اجرایی که در اختیار دارد، آماده ایفای نقش «توسعه‌ای» در کشور است. این سازمان طبق قانون، وظیفه تسهیل‌گری، آماده‌سازی شرایط برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها در بخش جاده، برق و آب از فعالیت‌های ویژه‌ای است که ایمیدرو طی سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار داده است. البته این سازمان راهبری تامین آب از سواحل جنوبی با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی را برعهده گرفته و اجرایی کرده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو وجود صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را نهادی برای پشتیبانی از توسعه معادن خصوصی ذکر کرد و گفت: تامین تجهیزات، ماشین‌آلات و واردات آن‌ها، مورد حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی است. لذا این سازمان همچنین طی سه سال گذشته با اجرای «طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک» اقدام به پشتیبانی و حمایت از افزایش تولید معادن و ایجاد اشتغال برای بخش خصوصی کرد.

جعفری در عین حال خواهان اتفاق نظر مقامات استان برای برطرف کردن امور مربوط به محیط‌زیست شد و بیان کرد: با توجه به وجود قانون معادن وظرفیت‌های آن، شرایط برای توسعه فعالیت‌های معدنی در شهرستان بوکان فراهم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بوکان دارای پتانسیل‌هایی خوبی برای تولید خاک‌های نسوز است، می‌توان با همراهی ایمیدرو، نهادهای استان آذربایجان غربی و انجمن صنعت نسوز کشور، طی هفته‌های آتی، طرحی را برای توسعه این صنعت در شهرستان، تهیه کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان ذخایر با اشاره به وجود سنگ‌آهن هماتیت در این منطقه، خاطرنشان کرد: زنجیره فولاد در کشور طی سال‌های اخیر توسعه یافته و بخش قابل‌توجهی نیز بومی‌سازی شده است و در حال حاضر دانش فراوری سنگ‌آهن هماتیت نیز در کشور وجود دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.