سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای تغییر دامنه نوسان بورس
14 شهریور 1400 - 10:04
شناسه : 17174
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت طرح سازمان بورس درمورد تغییر دامنه نوسان را تشریح کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان، اظهار داشت: برای این تغییر سازمانی یک طرح تحقیقاتی داریم که تقریبا در مراحل نهایی است. و پس از آنکه جمع‌بندی شد برای نظرخواهی از فعالان بازار سرمایه کمک می‌گیریم و با تایید نهایی آن‌ها طرح به مرحله اجرا وارد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دامنه نوسان، حجم مبنا و… جزو زیرساخت‌های بازار هستند و هرکدام باید با اجزای دیگر دیده شوند، لذا تغییر صورت گرفته برای کوتاه مدت نیست؛ بلکه قصد داریم طرحی که در تلاش برای اجرای آن هستیم بلندمدت باشد.

بر اساس این گزارش، دامنه نوسان همواره یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های بازار سرمایه، مخصوصا طی یک سال گذشته بوده است. اینکه میزان دامنه نوسان چقدر باشد و اصلا باید در بازار سرمایه دامنه نوسان وجود داشته باشد یا خیر، همواره محل بحث کارشناسان بوده و بسیاری از صاحب‌نظران بازار سرمایه نیز بر این باورند که برای بهبود روند معاملات بورس باید به سمت افزایش دامنه نوسان و در نهایت حذف کامل آن حرکت کرد، زیرا روندهای هیجانی مثبت و منفی با وجود دامنه نوسان، باعث انحراف بیشتر معاملات بورس می‌شود.

دامنه نوسان در بازار سرمایه از ۲۵ بهمن‌ ماه سال گذشته از مثبت و منفی پنج به مثبت ۶ و منفی دو تغییر کرد؛ تصمیمی که توسط شورای عالی بورس و با هدف تعادل‌بخشی به این بازار گرفته شد. البته عمر این تصمیم حدود سه ماه بود و دامنه نوسان از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت ۶ و منفی سه افزایش یافت و در نهایت از  ۲۵ اردیبهشت ماه مجدد دامنه نوسان قیمت همه شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس، متقارن و در محدوده مثبت و منفی ۵ درصدی دادوستد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.