چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
تلاش تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال گذشته
27 خرداد 1400 - 9:24
شناسه : 13882
گزارش آماری ارائه شده از وضعیت تولیدات محصولات منتخب معدنی طی دو ماه نخست امسال نشان می‌دهد که 11 محصول منتخب جهش قابل توجهی در حوزه تولید داشته‌اند، و تنها میزان تولید آلومینا نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت، همچنین در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه نیز رشد میزان تولید افزایش چشمگیری داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید محصولات منتخب معدنی طی دو ماهه امسال و مقایسه آن با میزان تولید در دو ماهه ابتدایی سال گذشته را نشان می‌دهد که از بین ۱۱ محصول منتخب معدنی، ۹ محصول با رشد تولید قریب به ۵۸ درصدی تا ۴.۵ درصدی مواجه شده‌اند‌ و تنها تولید آلومینا معادل ۸.۵ درصد افت کرده است.

کنسانتره زغال‌سنگ نیز طی دو ماهه امسال ۲۳۲ هزار و ۹۰۰ تن تولید شد که نسبت به ۱۹۹ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶.۹ درصد افزایش تولید را ثبت کرده است.

در این راستا کاتد مس با ۱۴.۳ درصد، فولاد خام با ۱۳.۹ درصد و سیمان ۱۱.۳ درصد در لیست تولیدهای افزایشی قرار گرفته‌اند. در مدت مذکور سال جاری به ترتیب ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن کاتد مس، پنج میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۰۰ فولاد خام و ۱۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ تن سیمان تولید شده است؛ این در حالی است که طی دو ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب میزان تولید این محصولات، ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن (کاتد مس)، چهار میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۰۰ تن (فولاد خام) و ۱۰ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۰۰ تن سیمان بوده است.

محصولات فولادی نیز کمترین درصد افزایش تولید را نسبت به دو ماهه سال گذشته داشته‌اند. در نهایت این محصولات نیز با ۴.۵ درصد رشد تولید به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۰۰تن رسیده است. در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته چهار میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده بود.

کاهش تولید آلومینا

در مقابل اما طی مدت مورد بررسی این گزارش برای سال جاری، تولید آلومینا ۸.۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد. در حالی که طی دو ماهه سال گذشته ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن تولید شده بود، اما در مدت مشابه امسال این رقم به ۳۸ هزار و ۲۰۰ تن رسید که نشان از کاهش تولید این محصول است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.