جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
تلاش ذوب‌آهن در جهت توسعه سیستان و بلوچستان
14 آذر 1400 - 12:06
شناسه : 21353
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: این شرکت به عنوان یک صنعت پیشتاز در کشور با حضور در سیستان و بلوچستان سعی دارد با کمک مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود این استان در میدان توسعه پایدار اقتصادی جنوب شرق کشور ایفای نقش کند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان،اظهارداشت: یکی از مصادیق و عوامل حضور ذوب‌آهن اصفهان در منطقه اجرای خط آهن چابهار- زاهدان است که در توسعه منطقه نقش مهمی دارد. لذا تمام تلاش و توان خود را در جهت توسعه این منطقه به کار می‌گیرم.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه ذوب‌آهن اصفهان در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، قرار است در حوزه معادن سیستان و بلوچستان نیز وارد کار و تلاش شده تا بتوانیم نقش خوبی در توسعه و امنیت پایدار این منطقه ایفا کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، گفت: ذوب‌آهن سالانه بیش از یک میلیون تن واردات مواد اولیه دارد که به‌صورت عمده شامل زغال‌سنگ و کُک است، در سفر به سیستان و بلوچستان قرار شد تمرکز بیشتری برای واردات مواداولیه از طریق بندر چابهار داشته باشیم.

یزدی زاده بیان کرد: در حوزه صادرات نیز با توجه به اینکه اخیرا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با پاکستان برای سرمایه‌گذاری مشترک برقرار شد، استان سیستان و بلوچستان به سبب داشتن مرزهای طولانی با این کشور مسیر بسیار خوبی برای افزایش این ارتباطات است که از آن بهره خواهیم گرفت. همچنین در همین زمینه سعی داریم با ایجاد یک سایت یا گمرک اختصاصی در یکی از سه مرز میرجاوه، خاش و چابهار فرایند صادرات محصول و واردات مواد اولیه را تسریع دهیم. 

وی در پایان با اشاره به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر حفر یک حلقه چاه ژرف از ۱۰ حلقه چاه تصویبی در سیستان برای تامین آب مورد نیاز واحدهای وابسته به ذوب‌آهن در این استان، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور شرکت شستا وابسته به تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان طی یک کنسرنسیوم مشترک با شرکت صدرتامین در رابطه با ایجاد نیروگاه، حفر و بهره‌برداری از چاه ژرف در این استان هماهنگی و مذاکره خواهیم کرد تا انشالله موضوع مطرح و به صورت مشترک وارد این فاز شویم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.