سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تلاش شرکت مس برای افزایش ظرفیت کنسانتره مس
24 مهر 1400 - 8:46
شناسه : 19083
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران روز گذشته از طرح تولید کنسانتره مس درآلو، دره‌زار و فلوتاسیون سرباره سرچشمه بازدید کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجتمع مس درآلو به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای مهم شرکت ملی صنایع مس ایران با تلاش شبانه‌روزی پرسنل هم‌اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. در این راستا با بهره‌برداری از این طرح حدود ۱۵۰ هزار تن به تولید شرکت ملی صنایع مس افزوده می‌شود. همچنین معدن مس دره زار در سرچشمه نیز دومین طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال ۱۴۰۱  به بهره‌برداری برسد تا ۱۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت شرکت مس افزوده شود.

فلوتاسیون سرباره سومین طرحی است که در جریان این سفر با حضور مدیرعامل شرکت مس مورد بررسی قرار گرفت. این طرح که ۷۰ هزار تن به کنسانتره مس اضافه خواهد کرد با اتکا به توان داخلی در حال انجام است. همچنین این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های سوده محسوب می‌شود؛ چراکه ماده اولیه آن سرباره‌های حاصل از ذوب است که طی چهار دهه گذشته در سرچشمه دپو شد.

با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره «درآلو»، «دره زار» و «فلوتاسیون سرباره» ظرفیت تولید کنسانتره مس به بیش از ۱٫۵ میلیون تن خواهد رسید.

گفتنی است، این بازدید با همراهی حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و عضو هییت‌مدیره و محمد جواد خلیلی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران صورت گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.