جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
تلاش فولادمبارکه برای عدم برداشت از آب زاینده‌رود
22 فروردین 1400 - 11:44
شناسه : 10165
معاون طرح و توسعه شرکت فولادمبارکه عنوان کرد؛ معاون طرح و توسعه شرکت فولادمبارکه اصفهان گفت: یکی از اهداف سرمایه‌گذاری فولادمبارکه در طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان این است که میزان برداشت آب از زاینده‌رود را به صفر برساند تا آب رودخانه صرف شرب، کشاورزی و جریان دائمی زاینده‌رود شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد سعیدبخش معاون طرح و توسعه شرکت فولادمبارکه اصفهان در خصوص سرمایه‌گذاری فولادمبارکه در طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر سهامداران بزرگ این طرح، فولادمبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان هستند، البته این امکان برای صنایع دیگر نیز وجود دارد و می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند، در این بین فولادمبارکه سهامدار ۲۹ درصد طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان به طول ۹۱۰ کیلومتر، ۳۶ هزار میلیارد تومان است، افزود: این طرح طی پنج سال آینده با انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال از خلیج‌فارس به اصفهان بهره‌برداری خواهد شد، هدف این شرکت با سرمایه‌گذاری در طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان و یا خرید پساب فاضلاب شهرهای اطراف به توسعه نیست. در این راستا، طرح فوق تنها برای مصرف صنعت اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون طرح و توسعه شرکت فولادمبارکه با اعتقاد بر اینکه خرید پساب فاضلاب شهرهای اطراف توسط فولادمبارکه اتفاقی بُرد- بُرد بود، گفت: فولادمبارکه در این طرح، سرمایه‌گذاری بالایی برای شبکه‌های لوله‌کشی فاضلاب شهرهای اطراف کرده است؛ چراکه بیشتر این پساب از طریق چاه‌های جذبی به آب‌های زیرزمینی نفوذ پیدا می‌کردند و سبب آلوده شدن این سفره‌ها می‌شدند.

سعیدبخش ادامه داد: با سرمایه‌گذاری فولاد‌مبارکه، این شهرها دارای شبکه فاضلاب شده‌اند؛ در این راستا یکی از اهداف سرمایه‌گذاری فولادمبارکه در طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان این است که میزان برداشت آب از زاینده‌رود را به صفر برساند تا آب رودخانه صرف شرب، کشاورزی و جریان دائمی زاینده‌رود شود.

وی یادآور شد: فولادمبارکه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل سوم کوهرنگ به امید جریان جاری و ساری آب در زاینده‌رود، سرمایه‌گذاری کرده است. متاسفانه برخی نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فولادمبارکه با این طرح به دنبال توسعه است به وجود آمد اما این شرکت طرح توسعه‌ای در دستور کار خود ندارد.

معاون طرح و توسعه شرکت فولادمبارکه در پایان با تاکید بر اینکه طرح نورد گرم ۲ فولادمبارکه، تکمیل‌کننده و مصرف‌کننده محصول تولیدی ماشین ۵ ریخته‌گری است، خاطرنشان کرد: نورد گرم ۲ محصول تولیدی ماشین ۵ ریخته‌گری را تبدیل به ورق قابل استفاده برای صنایع نفت و گاز می‌کند. بنابراین اگر نورد گرم ۲ اجرا نشود، فولادمبارکه به نوعی مجبور به خام‌فروشی تختال تولیدی ماشین ۵ ریخته‌گری خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.