یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
تمدید پروانه استاندارد و صلاحیت آزمایشگاه همکار فولاد خراسان
29 مهر 1400 - 9:59
شناسه : 19459
مجتمع فولاد خراسان علاوه بر تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد خود، موفق به اخذ تاییدیه تمدید صلاحیت آزمایشگاه‌های مجتمع به عنوان «آزمایشگاه همکار» اداره کل استاندارد خراسان رضوی شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری محصولات (INSO 3132) در فولاد خراسان تمدید شده و این شرکت در ارزیابی مراقبتی گواهینامه «ISO/IEC 17025:2017 » نیز موفق شد برای پانزدهمین سال پیاپی، مجوز فعالیت آزمایشگاه‌های «شیمی»، «متالورژی» و « سیالات» خود را به عنوان آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان، تمدید کند.

امیررضا هیهات مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری محصولات شرکت مجتمع فولاد خراسان INSO 3132  با دامنه کاربرد میلگردهای فولادی گرم نورد شده برای تسلیح بتن شامل میلگردهای: «ساده»، «آجدار مارپیچ آج ۳۴۰»، «آجدار جناغی آج ۴۰۰» و «آجدار مرکب آج ۵۰۰» در سال ۱۳۸۱ دریافت و همه ساله موفق به تمدید آن شده‌ایم، اظهار داشت: این پروانه پس از بازرسی، تست و کنترل‌های دوره‌ای و مداوم بر روی محصولات و فرایندهای شرکت، در مهرماه سال ۱۴۰۰ برای یک دوره سه ساله دیگر از طرف سازمان ملی استاندارد ایران تمدید شد.

وی افزود: به سبب ضرورت کنترل کیفیت در تمام فرایند تولید، از «مواد اولیه، کالاها و قطعات تامینی» گرفته تا پایش مشخصات کمی و کیفی «محصول نهایی» و نیز تعهد در حوزه مسائل زیست‌محیطی و… آزمایشگاه‌های آزمون می‌بایست خود را به طیف وسیعی از تجهیزات اندازه‌گیری مجهز نمایند که از صحت و دقت عملکرد آن‌ها اطمینان داشته باشند. مجتمع فولاد خراسان جهت حصول اطمینان از این امر، توانست گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی «ISO/IEC 1702» را در سال ۱۳۹۴ دریافت نموده و تاکنون در ارزیابی‌های مراقبتی و تمدید گواهینامه یادشده موفق بوده است.

مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های مجتمع فولاد خراسان، گفت: در حال حاضر پیاده‌سازی و انطباق با ویرایش جدید استاندارد (ISO/IEC 17025:2017) صورت پذیرفته و آخرین ارزیابی مراقبتی در ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰ با موفقیت انجام شد.

کیفیت محصولات عامل اصلی بقای سازمان‌ها

سعید رضایی رییس واحد «تضمین کیفیت و تعالی سازمانی» این شرکت، بیان کرد: مشتریان، همواره در جستجوی کالا یا خدماتی بهتر هستند. از این رو سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی تلاش می‌کنند تا از طریق دستیابی به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. در این میان کیفیت محصولات اکنون به عنوان یک عامل بقاء برای سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی درآمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین گام‌ها در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد و بهبود مستمر کیفیت، نظام‌مند کردن فرایندها به ویژه موضوعات حساسی همچون مدیریت کیفیت آزمایشگاهی، با استفاده از پیاده‌سازی و استقرار نظام‌های مدیریتی و داشتن سیستم‌های آزمایش، بازرسی، کنترل و تضمین است، که خوشبختانه مجتمع فولاد خراسان در این خصوص پیش گام بوده و موفق به اخذ گواهینامه‌ها و افتخارات متعددی در این زمینه شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.