سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تنش‌های اوکراین قیمت طلا را ثابت نگه‌ داشت
19 بهمن 1400 - 11:36
شناسه : 24356
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن به دلیل ادامه تنش‌های اوکراین و روسیه، افزایش حدود یک درصدی روز گذشته را حفظ کرد و ثابت بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۲۱ دلار و ۶۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به بالاترین سطح بیش از یک هفته گذشته صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در یک هزار و ۸۲۲ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۸ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۲۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ استراتژیست دیلی فارکس، تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه و اوکراین قیمت طلا را بالاتر برده است. به علاوه سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم آمریکا هستند. پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم ماه ژانویه بالاتر از سطح ماه دسامبر باشد.

طبق نظرسنجی رویترز، شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه ژانویه بر مبنای سالانه ۷.۳ درصد رشد کرده است که بزرگ‌ترین افزایش از سال ۱۹۸۲ خواهد بود و می‌تواند فشار بر فدرال رزرو برای تسریع تحکیم سیاست پولی را تشدید کند. اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر می‌کند. ادامه نگرانی‌ها نسبت به تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین هم از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

یانگ بیان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد نیروی حرکت قیمت طلا ضعیف است و روند صعودی این فلز ارزشمند با این حقیقت که بازار روی پنج یا ۶ دور افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سال میلادی جاری حساب می‌کند، ضعیف است. عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، صعود بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین سطح بیش از دو سال گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله گازی نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد در حالی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: تحریم‌ها و تدابیر دیگر آماده خواهند بود.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند که تقاضای قوی برای دارایی‌های امن مانند طلا در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی کمک کرده است تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بر قیمت طلا تا حدودی جبران شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۳  سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، یک هزار و ۱۶ دلار و ۴۹ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۶۷ دلار و ۳۵ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.