سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
توانای چشمگیر میدان نفتی گلخاری برای افزایش تولید
24 اسفند 1400 - 13:14
شناسه : 25787
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای توان تولید میدان گلخاری در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اظهار داشت: متناسب با برداشت نفت از مخازن استحصالی، تولید و فشار مخزن کاهش می‌یابد و در بعضی از نواحی چاه‌ها با محدودیت تولید، افزایش میزان نمک یا گاز اضافی روبه‌رو می‌شوند که پس از انجام مطالعات روی مخزن گلخاری و مناسب بودن ظرفیت افزایشی آن سه پروژه تعویض خط لوله نفت خروجی تفکیک‌گر از ۸ اینچ به ۱۲ اینچ، نصب سه دستگاه تلمبه HPS و تعویض دستگاه تفکیک‌کننده گاز از نفت با ظرفیت ۱۸ به ۵۰ هزار بشکه در روز مطرح شد.

وی افزود: به‌منظور تسریع در افزایش تولید، ابتدا راهکار جایگزینی لوله‌ ۱۲ اینچ، خرید و نصب تلمبه‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با تفکیک‌گر قدیم، اجرا و عملیات راه‌اندازی هر دو بخش انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، گفت: با توجه به تفکیک نشدن گاز از نفت، پایین بودن ظرفیت تفکیک‌گر قدیم و ایجاد قفل گازی طول مسیر با آینده‌نگری افزایش توان تولید در سال ۱۳۹۸، نصب تفکیک‌گر با ظرفیت روزانه ۵۰ هزار بشکه پیگیری شد.

کاهکش در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش همه اداره‌های مرتبط به‌ویژه مجری طرح‌های نفت، خطوط لوله جریانی، تفکیک‌گر جدید، خطوط لوله نفت، خطوط لوله گاز، تجهیزات کنترل فشار، سطح مایع و مایع بیش از حد نصب شد و بررسی‌های میدانی و بازنگری نهایی تطبیق با مدارک ساخت، انجام شد که پس از عملیات نشت‌یابی و هوازدایی، این پروژه راه‌اندازی و با موفقیت پایان یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.