سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تورم و بحران، دو ناجی بهبود بازار طلا
10 مهر 1400 - 16:06
شناسه : 18574
براساس گزارش‌های منتشر شده، بهبود قیمت طلا از پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر، اندکی خوش‌بینی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خُرد به وجود آورد و اکثریت هر دو گروه در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز قیمت‌های بالاتر در هفته جاری پیش‌بینی کردند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اگرچه خوش‌بینی رو به رشدی در بازار برای آینده نزدیک وجود دارد، اما بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان با موانعی نظیر افزایش نرخ‌های بهره، روند صعودی دلار آمریکا و بی‌علاقگی کلی در میان سرمایه‌گذاران عمومی روبه‌رو است.

کریستوفر وکیو استراتژیست ارشد بازار در دیلی فارکس، اظهار داشت: ادامه مسائل اعتباری مربوط به شرکت اورگرند چین و مسائل سقف بدهی در آمریکا می‌تواند از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی کند. در این راستا موسسه فیچ روز جمعه اعلام کرد اگر نمایندگان فدرال سریع به مسئله سقف بدهی دولت آمریکا رسیدگی نکنند، زیرا رتبه اعتبار مالی دولتی AAA آمریکا ممکن است از این وضعیت متاثر شود. با وجود ابهامات رو به رشد، انتظار داریم این مسائل نهایتا حل شوند و طلا با شکل‌گیری این بحران‌ها صعود کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر معادل ۵۰ درصد افزایش قیمت طلا، همزمان چهار نفر معادل ۲۹ درصد به کاهش قیمت طلا و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظر خنثی بودند. همچنین در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خُرد، ۸۸۹ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۴۳۰ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۴۰ نفر معادل ۳۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۱۹ نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.

نظرات نسبت به هفته پیش که اکثر تحلیلگران به میزان قابل‌توجهی خوش‌بین بوده‌اند، تغییر فاحشی پیدا کرده است. در این بین، خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای از پایین‌ترین رکورد هفت ماهه بهبود پیدا کرد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در یک هزار و ۷۵۸ دلار و ۴۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد افزایش نشان داد. با این حال طلا در ماه سپتامبر ۳.۴ درصد کاهش قیمت داشت.

مارک چندلر مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز، گفت: قیمت طلا در آینده نزدیک فضا برای صعود تا سطح یک هزار و ۷۸۷ دلار دارد. با این حال فضا در بازار همچنان ضعیف است.

در حالی که بعضی از تحلیلگران خوش‌بینی مشروطی به طلا دارند، اما سایرین پتانسیل بیشتری را به خصوص با در نظر گرفتن ادامه روند رشد قیمت‌های انرژی در اروپا و از کنترل خارج شدن روند صعودی آن‌ها می‌بینند. البته طبق برخی گزارش‌ها، قیمت گاز طبیعی اروپا امسال ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

اوله هانسن مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک، بیان کرد: طلا به تدریج ارتباط خود را با قدرت دلار و بازده اوراق قرضه قطع می‌کند، زیرا قضیه تورم به هیچ وجه گذرا نیست.

آدریان دی رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم در پایان به طلا خوش‌بین بود و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران با رشد تورم کم کم پی می‌برند که برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره که ابتدا با کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه آغاز می‌شود، کافی نیست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.