سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
توسعه تولید با تکیه بر توان دانش داخلی و مهندسی معکوس
20 شهریور 1401 - 18:30
شناسه : 31681
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: با توجه به تهدیدات و تحریم‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعت فولاد کشور را هدف قرار داده بود، خوشبختانه نیاز‌های خطوط تولید را با مهندسی معکوس، تولید دانش لازم، طراحی و ساخت در کارگاه‌های داخلی مرتفع کردیم.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از «فلزات آنلاین»، محمد کشانی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بیان کرد: حیات و بقای هر سازمان و پویایی و نشاط آن وابسته به ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و گسترش فعالیت‌ها و ارائه محصولات جدید است. از این رو، اجرای طرح‌های توسعه‌ای بسیار حائز اهمیت است و مجتمع فولاد صنعت بناب نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نگاه توسعه‌ای رو به حرکت است.

وی در ارتباط با اولویت‌های اصلی این مجتمع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، عنوان کرد: فولاد صنعت بناب در اولویت این طرح‌ها با اجرای پروژه‌های زیر سقف افزایش توان تولیدی هم در بحث ذوب و نورد را دنبال می‌کند و تقریبا با اتمام این طرح‌ها ظرفیت تولیدی دو برابر خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب ضمن اشاره به چشم‌انداز این مجموعه در خصوص توسعه تولید، مطرح کرد: برای سال‌های آتی، پیش‌‌بینی و چشم‌انداز تعریف شده تولید محصول جدید و برنامه‌ریزی برای تامین پایدار مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است که طبیعتا نیاز به برنامه‌ریزی برای ایجاد بازار‌های جدید داخلی و خارجی و بهره‌گیری از پتانسیل هلدینگ گسترش صنایع و معادن را در پی خواهد داشت.

کشانی در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اشاره کرد و گفت: پروژه‌های زیر سقفی به منظور افزایش توان تولیدی ذوب و نورد در حال انجام است و پروژه‌های دیگر مربوط به شرکت گسترش فولاد شهریار اعم از بار‌ انداز ریلی، فروسیلیس، اکسیژن پلنت و… مراحل مختلف عملیاتی را طی می‌کند که در آینده نزدیک اطلاعات کامل اعلام خواهد شد.

وی در همین راستا اضافه کرد: با اجرای طرح‌های زیر‌سقفی اشاره شده، توان ذوبی به ۷۵۰ هزار تن و نوردی به ۷۴۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در بحث پروژه‌های تعریف شده و در حال انجام، دسترسی به حمل‌و‌نقل ریلی، تامین اکسیژن مورد نیاز واحد‌های تولیدی و همچنین موارد مصرفی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص تمهیدات مورد نیاز برای تامین نهاده‌های تولید این طرح‌ها، اذعان کرد: تامین مواد اولیه مانند سایر شرکت‌های تولیدی که با مشکل مواجه هستند، برای این مجتمع نیز شرایط مشابهی دارد و بنابراین با برنامه‌ریزی انجام شده و با بهره‌گیری از توان و پتانسیل زنجیره فولادی هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان و شرکت فولاد بافت، تامین بخشی از نیاز به مواد اولیه صورت می‌گیرد و بخش دیگری از آن نیز از طریق بورس تامین می‌شود. ضمن اینکه اقلام مصرفی مورد نیاز از بازارهای داخلی و خارجی به صورت مدون در حال انجام است اما در خصوص تامین انرژی، برنامه‌های مطالعاتی در دست اقدام و هنوز اجرایی نشده است.

کشانی در ارتباط با رویکرد مجتمع فولاد صنعت بناب در ارتباط با جذب نیروی انسانی برای به کارگیری در طرحهای توسعه‌ای، تاکید کرد: آموزش نیروی انسانی، مدیریت دانش، ارتقای سطح آگاهی و جانشین‌پروری در هر مجموعه‌ای جریان رشد و ارتقاء آن را سرعت می‌بخشد و اثربخشی آن در توسعه و افزایش بهره‌وری نمود پیدا می‌کند؛ چراکه نیروی انسانی به عنوان عامل کلیدی در دستیابی به اهداف است و با دانایی، توانایی و مهارت کامل ایفای نقش می‌کند و در مجتمع فولاد صنعت بناب در یک سال اخیر نیز برنامه‌های مدون و منظم آموزشی به صورت درون سازمانی و برون سازمانی در حال انجام است و به صورت ویژه دنبال می‌شود. ضمن اینکه جذب نیروی مورد نیاز از طریق فراخوان، مصاحبه و آزمون صورت می‌پذیرد که با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای درصدد هستیم نیرو‌های جدیدی را جذب کنیم.

وی در پایان در پایان یادآور شد: با توجه به تهدیدات و تحریم‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعت فولاد کشور را هدف قرار داده بود، خوشبختانه در حوزه بهره‌برداری با بومی‌سازی و تکیه بر توان دانش داخلی موفق عمل کرده‌ایم و نیاز‌های خطوط تولید را با مهندسی معکوس، تولید دانش لازم، طراحی و ساخت در کارگاه‌های داخلی مرتفع کردیم و در بحث پروژه‌ها، استفاده از پیمانکاران و متخصصان داخل کشور در دستور کار بوده است و تکیه به توان داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده‌‌ایم.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.