سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
توسعه توکا کارآمدترین هلدینگ فولادمباركه خواهد شد
12 اردیبهشت 1400 - 13:29
شناسه : 11607
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه: مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در مراسم افتتاح هلدینگ مالی این شرکت، گفت: تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا یکی از اقداماتی که بود که باید هرچه زودتر انجام می‌شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: در واقع هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا یک اقدام تشریفاتی و تنها برای تأمین مالی نیست، زیرا دنیا به سمتی پیش می‌رود که اگر همراه با تحولات آن به پیش نرویم، از دنیا جا خواهیم ماند. برای مثال، در دوران جنگ زمانی که قرار بر چاپ پول بود، افراد بدون ضمانت و پشتوانه اجازه آن را نداشتند و بعد از گرفتن اجازه مشکلات بسیاری برای این کار وجود داشت؛ اما اکنون با کمک فناوری‌های جدید می‌توان فعالیت‌های بانکی را با چابکی و اطمینان بالا انجام داد.

وی با اشاره به اینکه باید خود را به ابزارهای روز مجهز کنیم، افزود: معاونت اقتصادی و مالی شرکت فولادمبارکه باید این هلدینگ را با روش‌های مختلف توسعه دهد و زمینه را برای ایجاد کارآمدترین هلدینگ در بخش تامین پول و سرمایه، تامین مالی پروژه‌ها و شبکه‌های مالی فراهم آورد. البته سایر هلدینگ‌های گروه مبارکه مثل توکافولاد و فولادمتیل در حوزه‌های تولید، بازرگانی و خدمات غیرمالی با جدیت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، گفت: برای اینکه بتوانید از حمایت شرکت فولادمبارکه به‌خوبی استفاده کنید، باید برخی موارد بیشتر مورد شامل دانش‌اندوزی و استفاده از دانش روز و بهره‌گیری از تجارب اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. امروزه استفاده و بهره‌مندی از این منابع ارزشمند داخلی و بین‌المللی از طریق وبینارها، دوره‌های آنلاین و مجازی با سهولت و کیفیت بهتری نسبت به گذشته در دسترس است.

عظیمیان بیان کرد: توسعه توکا برای حضور قدرتمند در بازار سرمایه و ارائه خدمات به صنایع فولادی و غیرفولادی باید سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش سخت‌افزار، آی‌تی و حتی دارایی‌های ثابت از قبیل ساختمان و تجهیزات انجام دهد تا بتوان فعالیت‌ها را با سرعت، دقت و امنیت بالا تضمین کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مذاکرات برای برجام در حال انجام است. در صورت نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات، از هم‌اکنون باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که این هلدینگ اولین مجموعه‌ای باشد که امکان مبادلات با بازارهای مالی بین‌المللی را داشته باشد. بنابراین باید با برنامه‌ریزی و مطالعه و کمک گرفتن از مشاوران برای این موضوع استراتژی مشخصی داشت.

مدیرعامل فولادمبارکه اذعان داشت: یکی از مواردی که بسیار مورد تاکید بنده بود، پاکدستی است؛ زیرا از قدیم‌الایام، پاکدستی معیار اعتبار انسان اعتبار نیز در سایه شفافیت در انجام فعالیت‌ها و کارها و همچنین رعایت انصاف به دست می‌آید.

عظیمیان عنوان کرد: فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا باید به‌گونه‌ای باشد که حجم عظیمی از نقدینگی و درآمد را به همراه بیاورد. البته این امر زمان‌بر و در یک دوره بلندمدت با داشتن پاکدستی و انصاف حاصل خواهد شد.

وی یادآور شد: درصورتی‌که بتوانید امکان تعاملات با بازارهای بین‌المللی را فراهم آورید، فولادمبارکه همواره در کنار شما خواهد بود. البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام در یک بازه زمانی پنج تا هفت ساله است که در صورت تحقق، کل کشور از این موضوع منتفع خواهند شد.

مدیرعامل فولادمبارکه در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت معاونت مالی و اقتصادی این مجموعه، می‌تواند زمینه تقویت و رشد درآمد هلدینگ را فراهم سازد، به‌گونه‌ای که پس از دو سال، توسعه توکا به درآمد ناشی از ارائه خدمات به شرکت‌های گروه فولادمبارکه کم‌ترین وابستگی را داشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.