سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی نهبندان
07 خرداد 1401 - 16:49
شناسه : 28444
رییس هیات‌عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: هدف فعالیت‌های معدنی در منطقه نهبندان، توسعه اشتغال همراه با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بوده که این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در منطقه است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و مصطفی نخعی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هدف فعالیت‌های معدنی در منطقه نهبندان، توسعه اشتغال همراه با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بوده که این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در منطقه است.

وی افزود: ایمیدرو بیشتر به دنبال نقش توسعه‌ای است و اگر بتوان در منطقه‌ای مشارکت بخش خصوصی را فراهم کرد، اولویت با بخش خصوصی خواهد بود، اما از آنجا که کمبودهای زیرساخت در این منطقه وجود دارد باید با در نظر گرفتن راه‌های قانونی و اعتباری، حل این مشکلات را در اولویت قرار داد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، در این نشست با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به استان خراسان جنوبی، گفت: از آنجا که استان خراسان جنوبی جزو مناطق کم‌برخوردار کشور است، خواهان حضور ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی این منطقه هستیم. همچنین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی به ویژه در حوزه ورزشی و نگاه ویژه بر مشارکت جهت تامین برق، از دیگر مواردی است که برای اجرای آن نیازمند حمایت ایمیدرو هستیم.

مصطفی نخعی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز، در این دیدار ضمن تاکید بر توجه ویژه به معدن سنگ‌های گرانیتی در نهبندان، بیان کرد: با وجود اینکه نهبندان از قطب‌های معدنی کشور به ویژه در حوزه سنگ‌های تزئینی است، اما متاسفانه مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیمه‌خصوصی در این منطقه وجود ندارد. این امر فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم از جمله برق برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

۴۷  محدوده امیدبخش، صدور هفت پروانه اکتشاف

احمد فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۵ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام شده در پنج پهنه استان خراسان جنوبی، به ۴۷ محدوده امیدبخش دست یافتیم که هم‌اکنون پروانه اکتشاف هفت محدوده صادر شده است. تعداد ۴۰ محدوده دیگر نیز در مرحله درج بوده و سپس به صدور پروانه خواهند رسید موضوعاتی همچون حفاری، پساب‌ها، پست برق، بسته‌های سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی از منطقه نهبندان، دیگر مباحث مطرح در این دیدار بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.