جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
توسعه صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد آذربایجان شرقی
24 اسفند 1399 - 14:37
شناسه : 9021
در سال 1400 تحقق می‌یابد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر، گفت: تکمیل زنجیره تامین، ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی در صنعت فولاد و توسعه صنایع تبدیلی در منطقه، از اولویت‌های سازمان صمت استان در سال جدید است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حبیب امین‌زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار داشت: صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و در سال جهش تولید، خروج از اقتصاد نفت‌محور، توسعه صادرات غیرنفتی و تولید محصولات صادراتی، مهم‌ترین اقدام عملیاتی جهادگران عرصه تولید و اقتصاد استان بوده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولادی شاهین بناب، افزود: یکی از اصول مجموعه صمت استان، توجه به مزیت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت شهرستان‌های مختلف است و شهرستان بناب در زمینه صنایع فولادی و تبدیلی، قابلیت‌های بالایی جهت توسعه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تحقق اهداف صادراتی طی ۱۱ ماهه سال جهش تولید خبر داد و گفت: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های مرزی و تحریم‌های ظالمانه به همت بخش خصوصی توانمند، میانگین آمار صادراتی استان ارتقا یافته و رشد آن از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

امین‌زاده با اعلام اینکه سازمان صمت استان همراه فعالان تجاری به ویژه تولیدکنندگان محصولات صادراتی است، بیان کرد: تداوم فعالیت استان در گرو توسعه صادرات غیرنفتی است و در جلسات تعامل همواره مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی و معدنی با همراهی سایر دستگاه‌های متولی، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی بر اصلاح برخی قوانین در جهت بهبود وضعیت تولید تاکید کرد و ادامه داد: با پیگیری و پیشنهاد سازمان صمت در زمینه اصلاح بخشی از قوانین مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شاهد اصلاح شیوه‌نامه‌ها و ابلاغ به سراسر کشور بوده‌ایم.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استانی را از دیگر اولویت‌های صمت در سال ۱۴۰۰ برشمرد و بیان کرد: صادرات بدون دانش به جایی نمی‌رسد و با توجه به برنامه‌های مقام عالی وزارت و نیز استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رییس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، باید بیشترین بهره را از فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه ببریم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز باید آموزش‌های لازم به شرکت‌های مدیریت صادرات ارائه شود تا با شناسایی بازارهای هدف به اهداف تبیین شده دست یافته و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه صادرات استانی دانش محور شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.