سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
توسعه همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران
10 خرداد 1401 - 9:31
شناسه : 28541
رییس دانشگاه تبریز مطرح کرد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور، با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه معدن دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان است.
ارسال توسط : منبع : مس‌پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نشست توسعه همکاری‌ها با محوریت بررسی نحوه راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع شمال غرب با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مجتمع مس سونگون، معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا و رییس دانشگاه تبریز، در دانشگاه تبریز برگزار شد.

صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز در این نشست با تاکید بر اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور، با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه معدن دارد، آماده هرگونه توسعه همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان است، اظهار داشت: همکاری مشترک میان دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون به سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد که در این راستا نیز توافق‌نامه بین طرفین به امضا رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه ارتباط و همکاری‌های بیشتر بین صنعت، دانشگاه و جامعه فراهم کنیم، افزود: با توجه به شرایط موجود و وجود تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر مراکز رشد و فناوری، تجهیزات و امکانات موجود در دانشگاه‌ها با نیاز سنجی می‌توان بسیاری از نیازهای جامعه و صنعت را برطرف ساخت.

علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در این نشست ضمن قدردانی از همکاری، حمایت و پشتیبانی‌های دانشگاه تبریز از صنایع مس ایران و به ویژه مس سونگون در اجرای برخی طرح‌ها گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ایران، ظرفیت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های مشترک برای برطرف نمودن نیازهای صنایع مس ایران دارد و از این رو، با توجه به این توانمندی‌های دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران آماده هرگونه گسترش همکاری با دانشگاه تبریز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، بیان کرد: در دانشگاه‌های کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری در دانشگاه ها پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که باید از این ظرفیت برای شکوفایی، توسعه و رشد استان‌ها و کشور استفاده شود.

جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس سونگون هم در پایان طی برگزاری این نشست، سابقه همکاری مشترک دانشگاه تبریز و مس سونگون را مهم دانسته و خاطرنشان کرد: خواستار توسعه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه تبریز هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.