سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید آهن اسفنجی از مرز ۱۸.۱ میلیون تن گذشت
24 آبان 1399 - 4:50
شناسه : 1420
تولید آهن اسفنجی در هفت ماهه امسال با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۸ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۹۰ تن رسید که ۲۵.۱ درصد آن سهم فولاد مبارکه است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری مجموعه های فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، آهن وفولاد گل گهر، جهان فولاد سیرجان، بافت و چادرملو در مهر ماه میزان تولید آهن اسفنجی رقم دو میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۰۵ تن را نشان داد که نسبت به مهرماه پارسال افزایش ۱۹ درصدی دارد.

بررسی داده های مربوطه تولید بریکت گرم صبا فولاد در هفت ماهه امسال با رشد ۶۷ درصدی بالاترین بازدهی را نشان می دهد، ضمن اینکه فولاد مبارکه نیز با افزون بر چهار میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۳۷ تن در این دوره بیشترین تولید را ثبت کرد.

افزایش تولید ۱۰ درصد گندله سنگ آهن

براساس آمارهای مورد بررسی در هفت ماهه امسال میزان تولید گندله سنگ آهن به ۲۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۰۵ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه رشد ۱۰ درصدی دارد.

فولاد مبارکه، خوزستان، میدکو، خراسان، گل گهر، سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر و صبا نور در مهرماه سه میلیون و ۹۸۵ هزار و۸۰۴ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با مهر سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین میزان تولید گندله در هفت ماهه امسال توسط فولاد مبارکه با رقم چهار میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۶۶ تن و بالاترین رشد عملکرد نیز با ۴۰ درصد نسبت به هفت ماه مشابه پارسال مربوط به فولاد سنگان خراسان است.

 انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، مصرف ظاهری آهن اسفنجی در سال گذشته را بالغ بر ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزارتن اعلام کرد که در مقایسه با رقم ۲۵ میلیون و ۹۶۵ هزار تن عملکرد سال ۹۷ افزایش چهار درصدی داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.