سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید آهن اسفنجی ۵٫۴ درصد رشد پیدا کرد
23 آذر 1402 - 8:58
شناسه : 36248
در هشت ماهه 1402، در هشت ماهه سال جاری، ۲۵ میلیون و ۴۵۹ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که این میزان با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن) همراه بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تولید گندله سنگ‌آهن بیشترین رشد تولید را نسبت به هشت ماهه سال گذشته و البته بیشترین حجم تولید را هم طی این مدت نسبت به سایر اقلام زنجیره فولادی کشور داشته است.

طی این مدت، ۴۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولیدی در مدت هشت ماهه سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱ درصدی را ثبت کرده است.

پس از آن در هشت ماهه سال جاری، ۲۵ میلیون و ۴۵۹ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که ۵.۴ درصد بیشتر از میزان تولید آن (۲۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن) در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است.

تولید مقاطع تخت فولادی، ۶ میلیون و ۲۵۴ هزار تن و تولید شمش فولاد (فولاد میانی)، ۲۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تن در هشت ماهه ۱۴۰۲ ثبت شده است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۶ میلیون و ۸۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی و ۲۱ میلیون و ۲۲۵ هزار تن شمش فولاد در کشور تولید شده و بر این اساس، تولید مقاطع تخت فولادی، ۲.۸ درصد و تولید شمش فولاد، ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

میزان تولید محصولات فولادی در هشت ماهه سال جاری، تقریبا تفاوت چندانی با میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته نداشته و از ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تن، به ۱۴ میلیون و ۸۷۳ هزار تن رسید که تنها یک درصد معادل ۱۲۹ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

طبق آمار در هشت ماهه امسال، تولید مقاطع طویل فولادی نیز به همان میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته و تنها ۳۹ هزار تن کمتر بوده است؛ در حالی که در مجموع هشت ماهه ۱۴۰۱، هشت میلیون و ۶۵۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده بود و این میزان در مدت مشابه سال جاری، هشت میلیون و ۶۱۹ هزار تن ثبت شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.