سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
ذوب آهن، قلب صنعت فولاد کشور است
18 اسفند 1399 - 12:36
شناسه : 8609
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هییت همراه به تاریخ 17 اسفند ماه سال جاری، ضمن بازدید از خط تولید شرکت ذوب‌آهن اصفهان، با منصور یزدی‌زاده مدیرعامل و معاونان این شرکت، دیدار و گفتگو کردند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حاتم شاه کرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت کارکنان ذوب‌آهن اصفهان دانست و اظهار داشت: نگاه متفاوتی در بیرون از این مجتمع بزرگ صنعتی وجود دارد و برخی این شرکت را قدیمی و فرسوده می‌دانند؛ اما وقتی وارد شرکت ذوب‌آهن اصفهان می‌شوید، کیفیت و تنوع محصولات این شرکت نشان می‌دهد که ذوب‌آهن، قلب صنعت فولاد کشور است.

وی به تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اشاره کرد و افزود: تولید ریل، نشان از همت و تلاش متخصصان ذوب‌آهن است که توانسته‌اند این محصول را با کیفیت بسیار بالا، تولید و از خروج ارز جلوگیری کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تولید ریل، دانش خاصی را می‌طلبید که تاکنون در دست کشورهای محدودی بود؛ اما ذوب‌آهن اصفهان، ریل را با کیفیت بالا و در حد استانداردهای اروپایی تولید کرد تا مهارت خود در صنعت فولاد را به نمایش بگذارد.

شاه‌کرمی به راه‌اندازی کوره بلند شماره یک اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات مهمی در راه‌اندازی کوره بلند شماره یک انجام شد که تماما حاصل کسب دانش روز و بومی‌سازی این صنعت توسط تلاشگران این شرکت است؛ موفقیت فوق می‌تواند راهگشای سایر صنایع فولادی باشد.

وی به همه‌گیری بحران کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه ذوب‌آهن اصفهان در مقابله با این ویروس، شامل تامین تجهیزات بهداشت فردی کارکنان، توزیع ماسک، گندزدایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نه تنها منحصربه‌فرد بود بلکه اقدامات این شرکت توانست از شیوع این بیماری در این مجتمع بزرگ صنعتی جلوگیری به عمل آورد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در ذوب‌آهن اصفهان، مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و این نشان از توجه مسئولان شرکت به امور معیشتی کارکنان است. 

شاه‌کرمی ضمن ابراز رضایتمندی از رعایت اصول ایمنی در جلوگیری از بروز حوادث، اذعان داشت: با نظارت و اجرای درست اصول ایمنی، می‌توان ضمن جلوگیری از بروز حوادث برای کارکنان، به شکل مطلوبی از سرمایه‌های انسانی محافظت کرد.

منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن در ادامه با اشاره به اینکه اولین محموله ریل مترو تهران تحویل داده شد، گفت: بعد از تحویل ریل مترو اصفهان، اولین محموله ریل مترو تهران نیز تحویل داده شد. همچنین شهرهای مشهد و شیراز نیز خواهان ریل مترو تولیدی ذوب‌آهن اصفهان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تنوع تولید ریل، محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم تولید امسال از مرز ۶۰ هزار تن عبور کند. با این حال، برنامه شرکت برای سال آینده، تولید ۱۰۰ هزار تن انواع ریل است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.