چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
تولید ریل ذوب‌آهن تحریم‌ها را در هم شکست
29 اردیبهشت 1400 - 10:30
شناسه : 12412
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه‌آهن، گفت: تولید ریل، آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان با کوشش شبانه‌روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولیدکنندگان این محصول در دنیا قرار دادند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: فرایند تولید ریل از فولاد آن تا مرحله نورد با چالش‌های فراوانی همراه بود اما ذوب‌آهن اصفهان با وجود بهره‌مند نبودن از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه از این آزمون نیز سربلند خارج شد تا بتواند با افتخار در زمینه دستیابی به این محصول ایرانی نقش کلیدی داشته باشد.

وی افزود: ریل زبانه سوزن، جدیدترین محصول تولیدی ذوب‌آهن اصفهان در این حوزه است و از آنجایی که در خطوط ریلی نقش مهمی دارد از آن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی یاد می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، گفت: در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور، ذوب‌آهن اصفهان مطالعات مربوطه را انجام و با راه‌آهن جمهوری اسلامی مذاکرات خوبی داشته است تا از مسیر این مشارکت، بتوانند در حوزه تولید تجهزات نیز فعالیت کنند.

یزدی‌زاده بیان کرد: در کنار تحویل محموله۶۰ هزار تنی ریل به مترو تهران، ریل UIC۵۴ را نیز در خرداد ماه تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان توانایی تولید ریل ۱۲۰ متری را دارد اما برای تولید مقاطع ریل طویل‌تر نیاز است از برنامه‌های توسعه راه آهن مطلع و بر این اساس برنامه‌های تولید خود را تنظیم نماید.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست و به همگان اثبات کرد ایران و ایرانی همواره برای قطع وابستگی به کشورهای خارجی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

یزدی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید با هم‌بستگی از صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت پاک و ایمن حمایت کرده و برای توسعه آن با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.