سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید فولاد ایران امسال شاهد افزایش ۹درصدی بود
25 اسفند 1401 - 10:00
شناسه : 34183
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: تولید فولاد میانی کشور در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱، ۲۷میلیون و ۷۱۹هزار تن بوده است که رشد ۹درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، در ۱۱ماهه سال جاری، تولید کل محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۵درصدی داشته است.

وضعیت تولید محصولات فولادی

در ۱۱ماهه امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۱درصدی داشته است؛ مجموع تولید محصولات فولادی در ۱۱ماهه نخست امسال، ۲۰میلیون و ۳۹۰هزار تن بوده است.

در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۱میلیون و ۷۰۶هزار تن محصولات طویل و ۸میلیون و ۳۳۳هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است؛ رشد تولید محصولات طویل ۱۴درصد و رشد تولید محصولات تخت ۸درصد بوده است.

تولید میلگرد در ۱۱ماهه سال جاری، ۹میلیون و ۷۲۵هزار تن بوده که افزایش ۱۵درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد؛ تولید تیرآهن نیز با افزایش ۶درصدی به ۱میلیون و ۱۹۶هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در ۱۱ماهه نخست سال جاری، ۸میلیون و ۴۳هزار تن بوده که افزایش ۶درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد؛ میزان تولید ورق سرد ۶/۲درصد کاهش و ورق پوشش‌دار نیز ۳درصد کاهش یافته است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ۱۱ماهه سال جاری، ۲۸میلیون و ۸۸۵هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۵درصدی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر جزئیات آمار تولید فولاد کشور در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل را ببینید:

رشد ۹ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماهه سال جاری

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.