شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
رشد ۵۵ برابری تولید فولاد خام در ۴۲ سال گذشته
19 بهمن 1399 - 11:31
شناسه : 6576
ظرفیت تولید فولاد خام کشور با ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در مقایسه با سال پیروزی انقلاب اسلامی، رشد ۵۵ برابری داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه جداول آماری وزارت صمت، میزان ظرفیت کنونی فولاد خام کشور در مقایسه با سال ۱۳۹۲، رشد ۶۸ درصدی را تجربه می‌کند. همچنین میزان فولاد خام تولیدی در پایان آذر ماه سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۲، رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۵۶ برابر ظرفیت محصولات فولادی 

بر اساس داده‌های مورد بررسی، ظرفیت محصولات فولادی اکنون (۱۳۹۹) به رقم ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که نسبت به سال ۱۳۵۷، به میزان ۵۶ برابر افزایش یافته است.
ضمن اینکه در دوره ۷ ساله عملکرد دولت تدبیر و امید (نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تا نیمه دوم سال ۱۳۹۹) ظرفیت تولید محصولات فولادی، رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی آمارهای وزارتخانه مزبور حاکی از این است که ظرفیت تولید محصولات فولادی در پایان آذر ماه امسال نسبت به سال ۱۳۹۲، افزایش ۸۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

رشد ظرفیت ۱۰۰ درصدی کاتد مس

بررسی ظرفیت تولید کاتد مس در ۷ سال عملکرد دولت تدبیر و امید، گویای رشد ۱۰۰ درصدی در این بخش است.
در حالی که ظرفیت تولید کاتد مس طی سال ۱۳۵۷ صفر درصد بوده است که در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۶۰ هزار تن و ۵۱۲ هزار تن رسید.
سال گذشته میزان تولید کاتد مس به رقم ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن رسید که یک رکورد تاریخی به حساب می‌آید. علاوه بر این، دستیابی به رقم ۲۸۰ هزار تن در دستور کار برنامه امسال قرار دارد.

تولید شمش آلومینیوم با رشد ۳۸ درصدی

بررسی آمار عملکرد در زمینه شمش آلومینیوم طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۲، رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.
آمارهای غیررسمی ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در سال ۱۳۵۷ را به رقم ۴۵ هزار تن نشان می‌دهد؛ در حالی که تولید شمش آلومینیوم در سال ۱۳۵۷، حدود ۲۵ هزار و ۱۰۰ تن بود.

همچنین میزان تولید شمش آلومینیوم کشور طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد رشد داشته است. لازم به توضیح است که چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال جاری، ۳۲۵ هزار و ۲۲۲ تن شمش تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۹۶ هزار و ۳۲۹ تن بوده است.

به گزارش اخبارفلزات، برپایه جداول آماری وزارت صنعت، گویای آن است که میزان ظرفیت کنونی فولادخام کشور در مقایسه با سال ۱۳۹۲ رشد ۶۸ درصدی دارد.
همچنین میزان فولاد خام تولیدی در پایان آذرماه ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۲ افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۵۶ برابر ظرفیت محصولات فولادی 

براساس داده‌های مورد بررسی، ظرفیت محصولات فولادی اکنون (۱۳۹۹) به رقم ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده و نسبت به سال ۵۷ به میزان ۵۶ برابر افزایش دارد.
ضمن اینکه در دوره ۷ ساله عملکرد دولت تدبیر و امید (نیمه سال ۱۳۹۲ تا نیمه ۱۳۹۹)  ظرفیت تولید محصولات فولادی ۸۰ درصد رشد یافته است.
بررسی آمارهای وزارتخانه مزبور حاکی است، ظرفیت تولید محصولات فولادی در پایان آذرماه امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ افزایش ۸۴ درصدی را ثبت کرد.

رشد ظرفیت ۱۰۰ درصدی کاتد مس

بررسی ظرفیت تولید کاتد مس در ۷ سال عملکرد دولت تدبیر و امید گویای رشد ۱۰۰ درصدی در این بخش است.
ظرفیت تولید کاتد مس در سال ۱۳۵۷ صفر بوده است که در سال ۱۳۹۲ به رقم ۲۶۰ هزار تن رسید و امسال برابر با ۵۱۲ هزار تن است.
سال گذشته میزان تولید مس کاتد به رقم ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن رسید که یک رکورد تاریخی بود، امسال دست‌یابی به رقم ۲۸۰ هزار تن در دستور کار قرار دارد.

تولید شمش آلومینیوم با رشد ۳۸ درصدی

بررسی آمار عملکرد در زمینه شمش آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۲ رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.
آمارهای غیررسمی ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در سال ۱۳۵۷ را رقم ۴۵ هزار تن نشان می‌دهد، ضمن اینکه میزان تولید در سال ۱۳۵۷ به میزان ۲۵ هزار و ۱۰۰ تن بود. میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در ۹ ماهه ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد رشد یافت.
چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه، ۳۲۵ هزار و ۲۲۲ تن شمش تولیدکردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۶ هزار و ۳۲۹ تن بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.