چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
تولید فولاد خوزستان در مسیر صعود حرکت کرد
02 تیر 1400 - 12:50
شناسه : 14185
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، اظهار داشت: از میان ۱۱ شرکت فولادی فعال در استان، ۹ شرکت در زمینه تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.

وی افزود: رشد تحقق ظرفیت اسمی تولید در صنعت فولاد طی چند سال اخیر یکی از دستاوردهای درخشان تلاشگران این حوزه است که توانسته بر افزایش درآمد در استان و صرفه‌جویی ارزی برای کشور تاثیر مثبتی بگذارد.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۷ میزان تولید محصولات فولادی در استان ۷۳۸ هزار و ۳۳۴ تن و ظرفیت اسمی تولید این محصول در همان سال هفت میلیون و ۵۴ هزار تن بود، یعنی تنها توانستیم ۱۰ درصد از ظرفیت اسمی را محقق سازیم.

نظری بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ میزان تولید محصولات فولادی در استان به دو میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۸ تن یعنی ۳۶ درصد ظرفیت اسمی استان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ با ورود شرکت فولاد روهینا به مدار تولید، ظرفیت اسمی تولید محصولات فولادی در استان به هفت میلیون و ۴۰۴ هزار تن ارتقا یافت و میزان تولید این فراورده صنعتی در استان به سه میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۳ تن یعنی ۴۱ درصد ظرفیت اسمی تولید افزایش یافته است.

سبقت تولید شمش فولاد از ظرفیت اسمی

علی دادخواه معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان اذعان داشت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید شد که ظرفیت اسمی استان در این بخش سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۹۸ تن بوده است.

وی ادامه داد: طی سال ۱۳۹۸ نیز میزان تولید به سه میلیون و ۷۳۰ هزار تن رسید که ظرفیت اسمی این محصول سه میلیون و ۷۵۸ هزار تن برآورد شد.

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی تولید فولاد استان در سال خاطرنشان کرد: تولید شمش فولاد استان نیز در این سال از ظرفیت اسمی آن فراتر رفت. همچنین ‌در این‌ سال میزان تولید این کالا در استان به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن رسید درحالی که ظرفیت اسمی آن به سه میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۵۵ تن افزایش یافته بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.