شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
تولید فولاد ۲۹ درصد افزایش یافت
14 شهریور 1402 - 15:35
شناسه : 35742
در پنج ماهه ابتدایی 1402، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید انواع مقاطع طویل و تخت فولادی، فولاد میانی و آهن اسفنجی در پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، تولید فولاد میانی شامل (بیلت و بلوم) و (اسلب) در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد رشد داشته است؛ به‌ طوری که در پنج ماه ابتدایی سال قبل، ۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار تن فولاد میانی در کشور تولید شده بود که با رشد ۳ درصدی، تولید این محصولات به ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تن در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع تولید محصولات تخت و طویل در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، ۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسید. در میان محصولات طویل، تولید تیرآهن در این مدت ۲۸٫۹ درصد و تولید میلگرد ۱٫۴ درصد رشد داشت؛ به این ترتیب که تولید تیرآهن از ۴۹۹ هزار تن در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، به ۶۴۳ هزار تن در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

تولیدکنندگان آهن اسفنجی نیز در پنج ماهه ابتدایی امسال، ۱۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تن تولید داشتند که با توجه به تولید ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تن در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰، تولید این محصول با رشد ۷٫۱ درصدی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، کل مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴٫۲ درصد رشد داشته است؛ به‌ طوری که در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، پنج میلیون و ۱۸۱ هزار تن از این محصولات تولید شده بود که در پنج ماهه ابتدایی امسال، به پنج میلیون و ۳۹۹ هزار تن رسیده است.

مصرف ظاهری تیرآهن در پنج ماهه اول سال گذشته، ۴۶۰ هزار تن بوده که در پنج ماهه ابتدای امسال، به ۵۷۱ هزار تن رسید و به میزان ۲۴ درصد رشد داشته است.

مصرف ظاهری آهن اسفنجی نیز از ۱۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تن در پنج ماهه سال گذشته، به ۱۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تن در پنج ماهه ابتدایی امسال رسید که بر این اساس، مصرف ظاهری آن رشد حدود ۴ درصدی داشته است.

مصرف ظاهری کل محصولات فولادی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵٫۳ رشد داشته است؛ به‌ طوری که در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، در مجموع هشت میلیون و ۱۷۰ هزار تن محصولات فولاد تولید شده بود که با رشد ۵٫۳ درصدی تولیدی این محصولات، به هشت میلیون و ۶۰۴ هزار تن در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.