جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
تولید قطعات بومی خودروهای مونتاژی، اولویت کلیدی برنامه‌های ایدرو
01 خرداد 1400 - 16:09
شناسه : 12575
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه کابل خودرو سبزوار و افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های این کارخانه، گفت: توسعه و کیفی‌سازی صنایع به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌های ایدرو قرار گرفته است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: با توجه به رفتار خلاف اصول حرفه‌ای تجارت بین‌الملل شرکای خارجی صنایع ایران، بعد از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، تولید قطعاتی که تا پیش از این در صنعت خودرو وارداتی بود با توانمندی‌های بومی داخلی‌سازی شد.

وی افزود: تولید قطعات بومی خودروهای مونتاژی، توسعه و اصلاح ساختار، نوسازی و بالا بردن کیفیت تولید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در اولویت برنامه‌های ایدرو قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه محصول تارا در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌های تعریف شده، با افزایش میزان تولید خودرو و به کارگیری نیروهای متخصص، گسترش و نوسازی صنعت خودرو در کشور فراهم می‌شود.

صالحی‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرکت ایران خودرو، بیان کرد: ظرفیت‌های فنی و مهندسی و مطالعاتی پرسنل شرکت کابل خودرو که از زیرمجموعه‌های توانمند ایران‌ خودرو است، نیازمندی‌های این خودروساز را تامین می‌کند.

لازم به توضیح است که کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار با وسعت ۹۸ هزار مترمربع در پنج کیلومتری شرق این شهر واقع شده است. این واحد صنعتی در زمینه تولید کابل خودرو، شیشه بالابر و برف پاک‌کن فعالیت و بیش از ۳۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.