سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید ۱۴۰ هزار تن ورق فولاد در هرمزگان
05 بهمن 1399 - 13:54
شناسه : 5615
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: افزون بر ۱۴۰ هزار تن ورق‌های عریض ( تختال) دی‌ماه سال‌جاری در این شرکت فولادی تولید شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، سید اصغر مدنی روز یکشنبه دراین زمینه به رسانه‌ها افزود: این افزایش تولید تختال نیازمند بالا رفتن ظرفیت تولید آهن‌اسفنجی واحد احیای فولاد هرمزگان است که جز با برگزاری تعمیرات سالیانه واحد احیا و آماده به کار تجهیزات مهم آن مانند (ریفرمر مدول B )و (کوره مدول A ) در سال ۹۹ میسر نبود.
وی ادامه داد: یکی از کم نظیرترین تعمیرات سالیانه احیا مستقیم در فولاد هرمزگان انجام شد و این شرکت در سال ۹۹ به رکوردهای بی‌نظیری در زمینه تولید تختال دست پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به رکورد زنی تولید تختال در شهریور امسال به مقدار ۱۳۷هزار و ۳۹۱ تن، آبان به مقدار ۱۳۸ هزار و ۲۶۶تن، آذر به مقدار ۱۳۹ هزار و ۴۷۸ تن و دی‌ماه به مقدار ۱۴۰ هزار و ۶۲۴ تن اشاره کرد.
معاون بهره برداری فولاد هرمزگان اظهارداشت: با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹ و شرایط ویژه ناشی از پیامدهای این بیماری، پروتکل‌های لازم تهیه و ابلاغ شد که خوشبختانه با اجرای این پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین رعایت مقررات آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی، شاهد انجام شات دانی عاری از حادثه بودیم.
فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.
فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان بیشتر فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد است.
شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال (اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲ هزار میلی متر و طول ۶ هزار تا ۱۲ هزار میلی متر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.