سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید ۲۶٫۷ میلیون تن شمش فولاد و محصولات فولادی
30 دی 1400 - 8:53
شناسه : 23363
براساس گزارش‌های منتشر شده، بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور حاکی از تولید ۲۶ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۷ تن شمش فولاد و انواع محصولات فولادی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید ۲۶ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۷ تن مشتمل بر ۱۶ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۰۹ تن شمش فولادی است که در مقایسه با ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ افت ۵ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت همچنین ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۴۸ تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد. آماری که در هم‌سنجی با سال ۱۳۹۹ حاکی از افت ۴ درصدی است.

براساس این گزارش، تا پایان آذرماه ۴۰۰ هزار و ۴۸۱ تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۳ درصدی) توسط چهار شرکت آلومینای ایران، المهدی، ایرالکو و سالکو در کشور تولید شد. همچنین تولید پودر آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور با افت یک درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ۱۷۵ هزار و ۲۸۴ تن رسید.

در مدت یاد شده، ۳۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۰۸ تن کنسانتره سنگ‌آهن (رشد ۳ درصدی)، ۳۹ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۰۱ تن گندله (رشد ۱۳ درصدی) و ۲۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۹۸۱ تن آهن‌اسفنجی (افت ۵ درصدی) توسط شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی تولید شد.

تولید ۹۱۶ هزار و ۹۹۵ تن کنسانتره مس (رشد یک درصدی)، ۲۶۷ هزار و ۱۶ تن آند مس (رشد یک درصدی)، ۲۱۸ هزار و ۳۴۳ تن کاتد مس (رشد ۵ درصدی) و سه هزار و ۹۵۲ تن مولیبدن (رشد ۱۸ درصدی) از دیگر آمارهای قابل اشاره در ۹ ماهه امسال است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.