پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
تولید ۴۰ هزار تن لوله فولادی بدون درز در لوله گستر اسفراین
21 فروردین 1400 - 10:08
شناسه : 10088
مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین خبر داد؛ مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین خراسان شمالی گفت: امسال تولید ۴۰ هزار تن لوله‌های فولادی بدون درز صنعت نفت، در دستور کار قرار دارد. همچنین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت لوله گستر اسفراین در سال 1399، طراحی دستگاه راهبردی تست لوله‌های جداری درون‌چاهی نفت در کشور بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مازیار زند مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین اظهار داشت: شرکت ‌لوله گستر اسفراین برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۲ هزار تن قرارداد تولید لوله‌های فولادی بدون درز صنعت نفت کشور را منعقد کرد و برای رسیدن به برنامه پیش‌بینی شده امسال، پیگیری انعقاد چندین قرارداد دیگر را نیز در برنامه دارد.

وی با اشاره به جهش خوب تولیدات شرکت لوله گستر در سال ۱۳۹۹، افزود: این شرکت صنعتی در سال گذشته با تولید ۲۱ هزارتن لوله‌های فولادی بدون درز مورد استفاده در صعنت نفت کشور، جهشی ۱۲۰ درصدی در میزان تولیدات خود نسبت به سال ۱۳۹۸ رقم زد.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین با بیان اینکه میزان تولیدات این شرکت صنعتی در سال ۱۳۹۸ فقط ۹ هزار تن بود، گفت: بیشترین میزان تولید داخلی از سال ۱۳۸۵، در این شرکت صنعتی به ثبت رسید.

زند، طراحی دستگاه راهبردی تست لوله‌های جداری درون‌چاهی نفت در کشور را از دستاوردهای این شرکت صنعتی در سال ۱۳۹۹ ذکر کرد و ادامه داد: امسال برای تست لوله‌های جداری نفت با این دستگاه، قراردادی با چندین شرکت بسته شده است.

دستگاه تست لوله‌های جداری درون چاهی نفت، انجام تست مچالگی (Collapse Test) لوله‌های جداری در طیف وسیعی از ابعاد و گریدهای موجود مطابق با آخرین نسخه استاندارد بین‌المللی API 5CT  انجام می‌دهد که پیش از این فناوری آن در انحصار کشورهای پیشرفته بود.

ساخت این دستگاه در داخل کشور علاوه بر قطع کامل وابستگی صنعت نفت به شرکت‌های خارجی در حوزه تست، موجب ارتقای رتبه فناوری ایران و شتاب‌بخشی به احداث و بهره‌برداری از چاه‌های نفت می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولیدکننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.

خریدار محصولات لوله گستر، عمدتا شرکت‎های تابعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های پیمانکار فعال در زمینه حفاری چاه‌های نفت هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد اسفراین، لوله گستر اسفراین و نیز صنایع پایین‌دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.