جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید ۵۰ هزار تن مس در کشور
29 خرداد 1400 - 16:21
شناسه : 13971
بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از آن است که تولید مس کاتد طی دو ماهه نخست امسال به حدود ۵۰ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

گزارش اخبارفلزات، ۲۵ هزار و ۳۷۳ تن از مجموع کاتد مس تولیدی مربوط به عملکرد اردیبهشت‌ماه شرکت‌ها است که در هم‌سنجی با اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ رشد یک درصدی را ثبت کرد. این در حالی است که طی دو ماه ابتدایی امسال، ۴۹ هزار و ۹۸۹ تن کاتد مس در کشور تولید شده است.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می‌شود. علاوه بر این در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور، حمل و نقل، وسایل برقی و ماشین‌آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می‌رسد.

رشد یک درصدی تولید آند مس 

آمارهای مورد بررسی در مدت دو ماهه امسال حاکی از تولید ۶۲ هزار و ۳۲۵ تن آند مس است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش بازدهی داشته است.

مس آند تولیدی در اردیبهشت‌ماه  به رقم ۳۳ هزار و ۲۸۶ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۸ درصدی نشان می‌دهد.

تولید ۲۱۴ هزارتن کنسانتره مس 

عملکرد واحدها در دو ماهه سال جاری همچنین حاکی از تولید ۲۱۴ هزار و ۸۵۴ تن کاتد مس است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین اردیبهشت‌ماه امسال میزان کنسانتره مس تولیدی رقم ۱۰۶ هزار و ۴۸۷ تن را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بدون تغییر بود.

مجموع معادن مس در کشور ۲۲۵ معدن است که از این میان ۱۴۸ فقره با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن استخراج در سال فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.