دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
تکذیب خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا
04 دی 1402 - 16:42
شناسه : 36439
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معامله‌گران طلا مطرح نیست و باید شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام شود زیرا انتشار شایعاتی از این دست موجب رکود بازار طلا شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، نادر بذرافشان در ارتباط با شایعه اخذ ۲۵ درصد مالیات از معامله‌گران طلا، اظهار داشت: از ابتدای دی‌ ماه مقرر شد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای همه صنوف اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه برخی به صورت غیرکارشناسی اطلاعات کذب را منتشر می‌کنند، افزود: اهداف سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شفاف‌سازی فعالیت فعالان صنفی، جلوگیری از بی‌عدالتی مالیاتی و ارائه مدارک و اسناد بنگاه‌های اقتصادی در تکالیف مودیان بوده و فقط برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: به نظر بنده و فعالان اقتصادی، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید در زمان دیگری اجرا می‌شد زیرا یک‌ سری ابهاماتی وجود دارد که پاسخ داده نشده و نیاز بود بسترهای لازم فراهم و در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی انجام شود.

بذرافشان ادامه‌ داد: پیش از اجرایی شدن سامانه‌ها در صنایع مختلف، باید از فعالان حوزه نیز نظرخواهی انجام شود اما این اقدام انجام نشد و دست‌اندرکاران به دنبال این بودند که این سامانه با سرعت اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در صنوف طلا و دیگر فلزات گران‌بها نسبت به ثبت سرمایه اولیه در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی اعتراض دارند و بیان می‌کنند که به لحاظ امنیتی، ثبت اطلاعات معاملات خود در سطح شهرهای مختلف درست نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارتباط با وضعیت معاملات در بازار طلا، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال، معاملات در بازار داخلی با رکود همراه بود و انتشار شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصد این رکود را تشدید کرد؛ به همین دلیل ضروری است صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران اطلاعات لازم را در اختیار عموم جامعه قرار دهند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.