سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تکمیل ۱۲ طرح نیمه‌تمام معدن و صنایع معدنی توسط ایمیدرو
25 تیر 1401 - 11:30
شناسه : 30379
تا پایان امسال رخ خواهد داد؛ رییس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو تا پایان سال جاری، طرح‌هایی را در زمینه مس، فولاد، سرب و روی، فروکروم، زغال‌سنگ، آهک هیدراته، فسفات و تکمیل زیرساخت به بهره‌برداری خواهد رساند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار داشت: این سازمان تا پایان سال جاری، ۱۲ طرح نیمه‌تمام را در بخش معدن و صنایع معدنی تکمیل می‌کند که شامل مس، فولاد، سرب و روی، فروکروم، زیرساختی، زغال‌سنگ، آهک هیدراته و فسفات می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح‌های مذکور، یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار است و برای دو هزار و ۸۷۷ نفر، اشتغال مستقیم و برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر، اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

جزئیات طرح‌های قابل راه‌اندازی

رییس هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل راه‌اندازی در سال ۱۴۰۱، گفت: چهار طرح در زنجیره مس شامل تجهیز و بهره‌برداری از معدن دره‌آلو به ظرفیت هفت میلیون تن خاک سولفوری با عیار ۰٫۳۹ درصد، تولید ۱۱۰ هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار سالانه ۲۵ درصد و احداث کارخانه لیچینگ به ظرفیت سالانه سه هزار تن مس کاتدی، بخشی از طرح‌های قابل راه‌اندازی امسال است.

جعفری، بیان کرد: کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه با تولید ۷۰ هزار تن کنسانتره مس و عیار ۲۴ درصد، تجهیز و بهره‌برداری از معدن دره‌زار به ظرفیت ۱۱ میلیون تن خاک سولفوری با عیار ۰٫۳۸ درصد و تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار ۲۶ درصد، از دیگر طرح‌های قابل راه‌اندازی در حوزه مس است.

وی با بیان اینکه امسال دو طرح در زنجیره فولاد تکمیل می‌شود، گفت: این طرح‌ها شامل واحد فولادسازی استانی سفیددشت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب و پرعیارسازی باطله چهاربوق چادرملو با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن سنگ‌آهن فراوری‌شده و عیار آهن حداقل ۴۵ درصد است.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو ادامه داد: فاز یک تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی‌آباد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و احداث کارخانه تولید آهک هیدراته کوه لار با تولید ۳۰ هزار تن، بخش دیگری از طرح‌های قابل راه‌اندازی امسال تلقی می‌شود.

جعفری تصریح کرد: طرح‌های دیگر قابل بهره‌برداری تا پایان اسفند امسال، مشتمل بر احداث یک پست اسکله بندر پارسیان و طرح احداث کارخانجات تولید کود فسفاته با ظرفیت ۶ هزار و ۲۰ تن است.

وی تاکید کرد: طرح تولید سیلیکومتال مجتمع فروکروم جغتای، نیروگاه ۳۶۰ مگاوات برق در استان سمنان و تعدادی طرح‌‌های احداث راه دسترسی و تامین برق معادن در مناطق مختلف، در برنامه راه‌‍اندازی امسال ایمیدرو قرار دارد.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سه طرح شامل واحد احیای فولاد استانی قائنات، احداث کارخانه طلای هیرد و دو پست اسکله بندر پارسیان با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و اشتغال‌زایی مسقیم برای ۶۰۰ نفر و غیر مستقیم، چهار هزار و ۵۰ نفر نیز در سال ۱۴۰۰ تکمیل شده است که در سال جاری آماده افتتاح هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.