یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
ثبات در بازار طلا حکم فرما است
04 اسفند 1400 - 12:36
شناسه : 24980
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا پس از این که روز گذشته تحت تاثیر بحران اوکراین، به بالاترین حد ۹ ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پایین مرز یک هزار و ۹۰۰ دلار ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش  اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در یک هزار و ۸۹۸ دلار و ۸۱ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا مرز یک هزار و ۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اول ماه ژوئن بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۰۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در یک هزار و ۹۰۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارزی دیلی فارکس با اشاره به بحران میان روسیه و اوکراین، اظهار داشت: عامل اصلی تاثیرگذار فروکش ریسک تشدید بحران بوده که بدترین سناریوی این بحران حداقل از نظر ابهامات تازه اتفاق نیفتاده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا و ژاپن اعلام کردند که بانک‌ها و نخبگان روسی را هدف تحریم قرار می‌دهند. آلمان هم خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه را در واکنش به یکی از بدترین بحران‌های امنیتی اروپا در چند دهه گذشته متوقف کرد. با این حال مسکو منکر برنامه‌ریزی حمله به اوکراین شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه آمریکا روز سه‌شنبه تحت تاثیر چشم‌انداز افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس، بالاتر رفت. علاوه بر این بازارهای پولی ۳۶.۵ درصد روی احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده حساب می‌کردند که از حدود ۶۰ درصد پیش‌بینی پیشین کاهش پیدا کرده است.

بازده بالاتر و افزایش نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند آسیب می‌زنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، یک هزار و ۷۸ دلار و ۹۹ سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، دو هزار و ۳۵۲ دلار و ۴۷ سنت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.