چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ثبات قیمت قراضه مس در ایالات متحده آمریکا
23 آذر 1402 - 10:49
شناسه : 36271
علی‌رغم اینکه قیمت قراضه مس در ایالات متحده آمریکا روند ثابتی داشت اما برخی از منابع، به تغییرات اندک قیمت هفتگی آن در ایالات متحده آمریکا پیش از فرا رسیدن تعطیلات روز شکرگزاری اشاره کردند.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، یک منبع آگاه ضمن اشاره به شرایط بازار مس، وضعیت معاملات در صنعت این فلز را بی‌رمق و ضعیف ارزیابی کرد.

موسسه «Fastmarkets» در روز چهارشنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲، از ارائه تخفیف ۷ تا ۱۰ سنت در هر پوند قراضه مس نوع یک، با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده فلز برنج در ایالات متحده آمریکا خبر داد که نسبت به تخفیف ارائه شده برای این قراضه در روز هفتم ژوئن سال جاری میلادی هیچ تغییری را به ثبت نرساند.

این موسسه همچنین از ارائه تخفیف ۱۰ تا ۱۳ سنت در هر پوند قراضه مس نوع یک، با شرط تحویل درب پالایشگاه‌ها در روز ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ خبر داد که نسبت به تخفیف ارائه شده در روز چهارم ماه اکتبر همین سال تغییری را تجربه نکرد.

ثبات قیمت مس در آستانه فرا رسیدن تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا

یکی از فعالان صنعت مس، شرایط بازار این فلز را در حالت رکود ارزیابی کرد و افزود: اخیرا اختلاف قیمت‌های مس، تغییرات چندانی را به خود ندیده است. علاوه‌براین، ارائه تخفیف به تولیدکنندگان شمش برنج در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ اندکی با نوسان همراه بود.

موسسه «Fastmarkets» از ارائه تخفیف ۴ تا ۶ سنت در هر پوند و  ۱۸ تا ۲۱ سنت در هر پوند برای قراضه کابلی قرمز مسی نوع یک و قراضه مس نوع یک، با شرط تحویل به تولیدکنندگان شمش برنج در روز چهارشنبه ۲۲ نوامبر سال جاری میلادی پرده برداشت.

قیمت‌های ارائه شده برای قراضه مس در بحبوحه نوسانات جدید در برخی از قیمت‌های پیشنهادی در بورس آتی «Comex»، تغییری را به ثبت نرساندند. همچنین قیمت مس در روز دوشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳، به بالاترین میزان هفتگی خود یعنی سه هزار و ۸۱۴ دلار در هر پوند رسید اما دوباره روند نزولی به خود گرفت.

همچنین در قیمت برنج نیز تغییری مشاهده نشد. با این حال، یک منبع مطلع از بازار فلز برنج عنوان کرد: قیمت‌‌های این فلز در ابتدای هفته منتهی به دوشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳، در بحبوحه روند صعودی قیمت‌های بورس آتی «Comex» و افزایش حجم تقاضای صادراتی برای آن کمی روند نزولی به خود گرفت.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای مس نوع یک با شرط تحویل به تولیدکنندگان شمش برنج، قیمت حدود ۲٫۸۶ تا ۲٫۹۰ دلار در هر پوند را در روز ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ نشان داد که نسبت به قیمت تعیین شده برای این قراضه در یک هفته قبل از تاریخ مذکور تغییری را به ثبت نرساند.

همچنین قیمت قراضه رادیاتورهای مسی با شرط تحویل به تولیدکنندگان شمش برنج، حدود ۲٫۳۴ تا ۲٫۳۷ دلار به ازای هر پوند در روز ۲۲ نوامبر سال جاری میلادی تعیین شد که نسبت به قیمت ثبت شده برای این قراضه در یک هفته قبل از تاریخ مذکور ثابت بود.

یکی از خریداران قراضه در این‌ خصوص خاطرنشان کرد: در اکثر موارد، قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ارائه شده در یک هفته قبل از روز چهارشنبه ۲۲ نوامبر سال جاری میلادی ثابت بودند؛ این در حالی است که با افزایش قیمت‌های ارائه شده در بورس آتی «Comex» طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۰ و ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳، مقداری روند صعودی را تجربه کرده بودند که تا حد زیادی مطابق با ارزیابی‌های ارائه شده در یک هفته قبل از روز چهارشنبه ۲۲ نوامبر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.