سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ثبت رکوردهای بی‌سابقه در شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱
27 تیر 1402 - 15:29
شناسه : 35048
شرکت ملی صنایع مس ایران، برای افق 1406، تولید یک میلیون کاتد مس را با هدف رشد و توسعه متوازن زنجیره تولید و ارزش و ارتقای جایگاه ایران از نظر تولید مس هدف‌گذاری کرده است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، سال ۱۴۰۱، سال طلایی صنعت مس ایران بود؛ عبور آمار تولید کاتد مس از مرز ۳۰۰ هزار تن و کنسانتره مس از مرز یک میلیون و ۲۳۴ هزار تن که به ترتیب ۵٫۲ درصد و ۱٫۵ درصد از مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیشتر بود، موجب شد تا عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۱، برگ زرینی را در دفتر دستاوردها و افتخارات این شرکت رقم بزند. البته این رشد قابل توجه تولید در شرایطی به دست آمد که شرکت ملی صنایع مس ایران، خرید قراضه مسی را به دلیل هزینه‌های بالای آن و احتمال کاهش سودآوری برای صاحبان سهام، عملا متوقف کرده بود.

البته این جهش تولید، صرفا محدود به محصولات مسی این شرکت نبود بلکه آمار تولید کنسانتره مولیبدن و کنسانتره طلا و نقره این شرکت نیز در سال ۱۴۰۱، به ترتیب رشد ۱۶ درصدی و ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به ۹ هزار و ۶۱۰ تن و ۹۶۹ تن رسید که این موضوع نیز خود، چشم‌انداز روشنی برای توسعه سبد محصولات شرکت ملی مس و خلق ارزش مضاعف توسط این شرکت ایجاد می‌کند.

باید در نظر داشت این مجموعه پویا مسیر توسعه خود را به این نقطه محدود نکرده است؛ شرکت ملی صنایع مس ایران برای افق ۱۴۰۶، تولید یک میلیون کاتد مس را با هدف رشد و توسعه متوازن زنجیره تولید و ارزش و ارتقای جایگاه ایران از نظر تولید مس هدف‌گذاری کرده است تا به این ترتیب ارزآوری سالانه ۱۰ میلیارد دلاری را برای کشور به ارمغان آورد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.