شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
دستیابی آلومینای جاجرم به ۲۲ محدوده امیدبخش معدنی بوکسیت
16 اسفند 1399 - 13:36
شناسه : 8454
طی 11 ماهه امسال: مدیرعامل شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، گفت: این شرکت طی 11 ماهه امسال، با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین (سنجش از دو RS) و پی‌جویی‌های اکتشافی انجام شده، به 22 محدوده امیدبخش معدنی بوکسیت دست یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، اظهار داشت: شرکت آلومینای جاجرم با هدف دستیابی به معادن بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید پودر آلومینا، از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹، در استان‌های مختلف ۱۶ هزار کیلومتر مربع پی‌جویی اکتشافی و ۱۰ هزار متر حفاری مغزه‌گیری انجام داده است.

وی افزود: نتایج این پی‌جویی‌ها در حوزه بوکسیت شامل دستیابی به ۱۶ محدوده امیدبخش در استان سمنان، چهار محدوده در استان فارس و دو محدوده امیدبخش در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

دریافت پروانه‌های اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به اقدامات اکتشافی این شرکت طی ۱۱ ماهه اخیر، گفت: دریافت پروانه بهره‌برداری معدن بوکسیت دارسینوئیه (کرمان)، دریافت پروانه اکتشاف عمومی و تفصیلی معدن ناویا (در حال اکتشاف جاجرم) و ثبت یک محدوده اکتشافی در منطقه مندون (در حال دریافت پروانه اکتشاف دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد)، از جمله این اقدامات است.

زارع یادآور شد: گواهی کشف بوکسیت در معدن بلبلوئیه (کرمان) دریافت شد. همچنین پروانه بهره‌برداری این معدن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در حال صدور است. تهیه نقشه توپوگرافی به مساحت یک هزار و ۵۵۰ هکتار و تهیه نقشه زمین‌شناسی با مقیاس ۱:۱۰۰۰۰۰ به مساحت یک هزار و ۸۶۲ هکتار در معادن کرمان و جاجرم، از دیگر اقدامات این شرکت به حساب می‌آید.

۱۶۶٫۵ هزار متر حفاری مغزه‌گیری تاکنون

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، اذعان داشت: میزان حفاری‌های مغزه‌گیری در حوزه بوکسیت توسط شرکت آلومینای جاجرم، از ابتدای شروع اکتشاف تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ متر بوده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.