پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
جاسک چراغ نفت مکران را روشن کرد
06 مرداد 1400 - 10:27
شناسه : 15601
سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک گفت: خوشبختانه صنعت نفت توانست با اجرای طرح انتقال نفت گوره به جاسک به عنوان مهم‌ترین نماد خودکفایی در کشور باعث توسعه نفت سواحل مکران شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وحید مالکی سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با بیان اینکه طرح انتقال نفت گوره به جاسک به‌طور مشخص برای تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی، استفاده از ظرفیت‌های صادراتی سواحل دریای عمان و نزدیک شدن به مقاصد صادراتی کلید خورد، اظهار داشت: در این پروژه هم مانند بسیاری از طرح‌های اجراشده در جنوب کشور، حضور شرکت ملی نفت ایران، گام نخست برای توسعه منطقه مکران خواهد بود.

وی افزود: به‌طور معمول صنعت نفت پیش از بقیه سازمان‌های توسعه‌ای وارد منطقه می‌شود، زیرا حضور صنایع نفتی، برای دیگر گروه‌ها جاذبه و دلگرمی ایجاد می‌کند، برای توسعه این منطقه نیز برنامه‌ریزی‌های صور گرفته و با توجه به حمایت‌هایی انجام شده، ظرفیت‌های درآمدزایی خوبی را ایجاد می‌کند.

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با یادآوری اینکه همه شرکت‌کنندگان در بخش پایانه صادراتی طرح گوره به جاسک ایرانی بودند که از میان آن‌ها کنسرسیومی از شرکت‌های مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و گاما برنده شدند، گفت: شرکت‌های حاضر در این طرح با اجرای آن می‌توانند رزومه خود را درخشان و با شرکت‌های بین‌المللی رقابت کنند.

مالکی در پایان اجرای طرح ملی گوره به جاسک را در زمان محدود منحصربه‌فرد دانست و خاطرنشان کرد: همه عوامل مورد نیاز این طرح با همتی مضاعف فراهم شدند تا بیش از یک هزار کیلومتر خط لوله با ایستگاه‌های بین‌راهی و پایانی در خشکی و تاسیسات ساحلی و دریایی ساخته و راه‌اندازی شود.

شایان ذکر است که طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود که در این مرحله ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت است و به‌تدریج تا یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.