جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
جانمایی پروژه فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار مشخص شد
20 اسفند 1399 - 15:37
شناسه : 8864
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست پایش اقدامات انجام شده، با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد 10 میلیون تنی چابهار مشخص شد، گفت: مدل‌های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به مرحله اجرا، به زودی مشخص می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: تامین مواد اولیه (کنسانتره سنگ‌آهن)، جزو برنامه‌های اصلی در پروژه فوق است که با راهبری ایمیدرو در این زمینه صورت می‌‎گیرد.

وی با بیان اینکه جانمایی پروژه فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار مشخص شده است، افزود: مدل‌های تامین مالی و مواد اولیه پروژه برای ورود به فاز اجرا، به زودی مشخص می‌شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مدل‌های تامین مالی پروژه، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری، می‌توان با پیشنهاد طرح‌های مختلف به شرکت‌های سهامی عام، از محل منابع داخلی و جاری کشور همچون بورس، تامین مالی پروژه‌ها را فراهم آورد.

جعفری، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر راهکارهای تامین مالی فولاد چابهار خواند و ادامه داد: در گام نخست، طرح جامعی برای اولویت‌بندی روند احداث، توسط مشاور انجام خواهد شد که در این راستا، حمایت مالی اولیه از این پروژه صورت خواهد گرفت تا شرایط تامین مالی مورد نیاز، از منابع مورد نظر انجام شود.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه، مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برای تسریع در راه‌اندازی آن، برخی حمایت‌ها می‌تواند از هیات وزیران صورت پذیرد تا زمینه تحقق این موضوعات، تسهیل شود. همچنین با صدور اختیارات ویژه توسط سران سه قوه به ستاد تسهیل در زمینه اخذ مجوزها، هیات‌مدیره طرح فوق می‌تواند از این ظرفیت به وجود آمده استفاده نماید.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌ها، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل خطوط انتقال آب که بخش کوچک آن از مسیر چابهار عبور می‌کند، در حال اجرایی شدن است. بنابراین، فولاد چابهار می‌تواند از این ظرفیت در بخش زیرساخت بهره‌مند شود.

شایان ذکر است که شرکت‌ فولادمبارکه، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، کنسرسیوم طرح احداث فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار را تشکیل داده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.