سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
جدال نابرابر طلا و دلار
22 شهریور 1401 - 17:56
شناسه : 31727
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 22 شهریور ماه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم آمریکا بودند که می‌تواند نشانه‌هایی در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد، با ۰.۰۸ درصد کاهش به یک هزار و ۷۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۱.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۸ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار نزدیک به پایین ترین سطح خود از ۲۶ ماه آگوست تاکنون نوسان داشته است و باعث می‌شود قیمت طلا با قیمت دلار برای خریداران خارجی ارزان‌تر شود.

انتظار می‌رود که انتشار داده‌های قیمت مصرف‌کننده در ایالات‌متحده نشان دهد که تورم کل نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸.۱ درصد در ماه آگوست در مقابل ۸.۵ درصد در ماه جولای افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان که امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه منتشر شد، فدرال رزرو هفته آینده یک افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره را اعمال خواهد کرد تا احتمالا پس از اینکه در نهایت به اوج رسید، نرخ بهره خود را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند.

موسسه تحقیقات اقتصادی «IFO» روز دوشنبه اعلام کرد که اقتصاد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال آینده منقبض خواهد شد زیرا افزایش چشمگیر هزینه‌های انرژی به دلیل جنگ در اوکراین، شانس بهبود پس از قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر را از بین می‌برد.

ذخایر «اس‌پی‌دی آرگلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، ۰.۱۸ درصد کاهش یافت.

انجمن بازار شمش لندن روز دوشنبه اعلام کرد که تجارت فلزات گران‌بها در لندن در ۱۹ سپتامبر همزمان با روز تشییع جنازه ملکه الیزابت، متوقف خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۸۴ سنت رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۰۳ دلار و ۸۲ سنت و پالادیم با ۰.۳ درصد کاهش، به دو هزار و ۲۲۵ هزار و ۹۰۴ دلار رسید.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.