سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
جشنواره اینوماین ۳ در مسیر برگزاری
10 مرداد 1400 - 18:34
شناسه : 15691
رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست پایش اقدامات و برنامه های جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی با بیان اینکه جشنواره اینوماین 3، تامین نیازهای فناورانه شرکت‌ها را با دانش بومی سرعت خواهد بخشید، گفت: ایمیدرو به عنوان تسهیل‌گر و بسترساز حوزه معدن و صنایع معدنی، راهبری شرکت‌ها برای برقراری ارتباط موثر بین جشنواره و آن‌ها را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: اینوماین ۳ فرصتی برای ارائه نیازهای شرکت‌ها و رفع آن توسط ایده‌پردازان است. لذا تحقق اهداف این جشنواره، در نهایت منجر به افزایش راندمان شرکت‌های این حوزه در بخش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو در برگزاری جشنواره «اینوماین سه»، بسترساز و نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد، افزود: اگر ایده‌های مراکز علمی، دانش‌بنیان‌ها و نخبگان متمرکز بر رفع چالش‌های فناورانه شرکت‌های معدن و صنایع معدنی باشد، دستاورد بزرگی برای این حوزه محقق خواهد شد.

ارسال ۱۳۰ ایده به جشنواره

امید اصغری دبیر سومین دوره جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی در ادامه، گفت: در دوره‌های پیشین رویداد اینوماین علاوه بر بخش مسابقه ایده، نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از رویدادهای جدید جشنواره، ارائه نیازهای‌های فناورانه بود که به وسیله شرکت‌های بزرگ معدنی صورت گرفت، به طوری که نیازهای خود را به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق و ایده‌پردازان ارائه کردند.

دبیر سومین دوره جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی با بیان اینکه بخش مذکور امسال به صورت گسترده‌تری برگزار خواهد شد، اذعان داشت: این رویداد با حفظ ساختار دوره‌های پیشین، تلاش می‌کند ضمن ارتقای درون ساختاری، تعداد بیشتری از نیازهای صنعتی را از ظریق «فناوری» پوشش دهد.

اصغری با بیان اینکه ۱۳۰ ایده به جشنواره ارائه شده است که در حال بررسی ایده‌ها هستیم، عنوان کرد: در این دوره شاهد تحول در معیارهای ارزیابی ایده‌ها و سنجش آمادگی فناورانه هستیم، به طوری که ارزیابی به صورت هوشمند و اتوماتیک، متناسب با احتیاج‌هایی که هر کدام از صنایع دارند، صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد: این ایده‌های فناورانه، متناسب با سطح آمادگی آن و کمکی که می‌توانند به تکمیل زنجیره نوآوری و فناوری داشته باشند، به هریک از بخش‌های اکوسیستم نوآوری از جمله پارک‌های فناوری، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسوارنه متصل می‌شوند.

دبیر سومین دوره جشنواره ایده های ارزش افرین معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: در این جشنواره از تمام چالش‌های معرفی شده از سوی معدنی‌ها، بانک اطلاعاتی ایجاد خواهد شد که در اختیار ایده‌پردازان قرار می‌گیرد.

اصغری عنوان کرد: در اینوماین ۳ رویداد «هکاتون معدن» نیازها و مسائل حوزه معدن را با رقابت میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارت‌آپ‌ها برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه هکاتون یکی رویداد متعارف در جهان است که از تلفیق دو واژه هک و ماراتون تشکیل شده است، افزود: در بخش مهمی از رویداد اینوماین ۳، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور مساله‌های مطرح شده را با پاسخ گفتن به سؤالات مطرح شده حل خواهند کرد.

جشنواره؛ فرصتی برای پیوند بین دانش‌بنیان‌ها و معدنی‌ها در حوزه فناوری

غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو طی سخنانی اعلام کرد: جشنواره اینوماین در راستای حمایت از فناوران صاحب ایده‌های نوآورانه و اهمیت توجه به هم‌نشینی ایده‌پردازان و پیوند بین دانش‌بنیان‌ها و حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به رغم شرایط ویژه کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های آن، امسال شاهد رشد ایده‌های ارسال شده به جشنواره هستیم.

ایده‌های برتر جشنواره؛ ورودی‌های جدید مرکز نوآوری

حسین منصوری مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران نیز گفت: ایده‌های برتر جشنواره اینوماین ۳، ورودی‌های به مرکز فناوری معادن و صنایع معدنی هستند و زیر چتر حمایتی مرکز قرار خواهند گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها مستقر در این مرکز از میان ۲۴۱ طرح ارائه شده به جشنواره اینوماین ۱ و ۲ انتخاب شده‌اند.

شایان ذکر است که سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین(اینوماین ۳) شهریورماه امسال با حضور فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.