سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های هلدینگ صدر تامین برگزار شد
23 آذر 1402 - 11:25
شناسه : 36280
جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های جاری هلدینگ صدر تامین، میزان پیشرفت، کنترل و جهش این پروژه‌ها با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مدیرعامل و مديران ارشد شركت سرمايه‌گذاری صدر تامين برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، عارف نوروزی، مدیرعامل شستا ضمن ابراز رضایت از عملکرد هلدینگ صدر تامین، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی، بیان کرد: کشور ما دارای معادن غنی و ارزشمندی است که سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند علاوه بر سودآوری برای گروه، به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری دارایی بازنشستگان در حوزه‌های پربازده و ارزش‌آفرین، افزود: پروژه‌های هلدینگ صدر تامین در حوزه استحصال طلا و زغال‌سنگ، از پروژه‌های مهمی است که باید با دقت و برنامه‌ریزی علمی تا رسیدن به تولید محصول با جدیت پیگیری شود.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: با توجه به اهمیت زغال‌سنگ در صنایع مختلف و همچنين میزان مصرف آن در داخل کشور و کشورهای همسایه، لازم است سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد توجه قرار گیرد؛ در واقع هلدینگ صدر تامین باید تبدیل به هاب تولید زغال‌سنگ کشور شود.

در ادامه اميرحسين نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های توسعه‌ای و ایجادی هلدینگ، مطرح کرد: پروژه احداث كارخانه استحصال طلای تفتان از ارديبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و  تلاش كرديم در سريع‌ترين زمان ممكن و طبق برنامه‌ريزی‌های انجام شده پيش برويم كه به فضل الهی توانستيم ظرف ۱۸ ماه طراحی، حمل، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهيزات و سایر قسمت‌های عمرانی کارخانه را پيش ببريم و در آینده نزدیک بهره‌برداری از این کارخانه با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم آغاز خواهد شد. در گام بعدی، ظرفیت این کارخانه به یک هزار کیلوگرم تا پایان سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: علاوه‌براین، تلاش كرديم طبق وعده‌ای كه به سهام‌داران داده بوديم، شركت پروژه استحصال طلای تفتان در بازار سرمايه به عنوان یک شرکت سهامی عام پروژه پذيرش شود كه اين مهم نیز در مهر ماه انجام شد.

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ صدر تامین ادامه داد: ایران با داشتن یک درصد از جمعیت جهان، بیش از ۷ درصد از ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد و این نشان‌دهنده آن است که سرمایه‌گذاری در حوزه معادن کشور، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین خاطرنشان کرد: ذهنیتی که در کشور ما از زغال‌سنگ وجود دارد، به گونه‌ای است که ارزش ذاتی این ذخیره ارزشمند را نادیده می‌گیریم؛ در حالی که در سایر کشورها سال‌هاست با پی‌بردن به اهمیت این ذخیره معدنی، نهایت استفاده را از زغال‌سنگ و مشتقات آن، در سبد انرژی خود می‌برند؛ ضمن اینکه ما میزان قابل‌توجهی از زغالسنگ مصرفی را وارد می‌کنیم اما ظرفیت تولید و صادرات کمی داریم.

نادری ضمن شرح اقدامات انجام شده در طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید کنسانتره زغال در شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، به اهميت زغال‌سنگ و مغفول ماندن اين ذخيره ارزشمند در كشور اشاره کرد و گفت: «تاصیکو»، بزرگ‌ترین بازیگر زغال‌سنگ کشور به شمار می‌آید؛ چراکه سه میلیارد تن از مجموع ۱۴ میلیارد تنی ذخایر زغال‌سنگ کشور در منطقه طبس واقع شده اما متاسفانه سهم ایران از تولید انرژی در حوزه زغال، صفر است! با توجه به اين موضوع و سیاست‌گذاری صدر تامین در زمینه تکمیل زنجیره ارزش طی ماه‌های گذشته، به طور جدی ایجاد نیروگاه زغال‌سوز را با رعایت جوانب روز زیست‌محیطی دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم قدم تاثیرگذاری در تکمیل زنجیره ارزش برداریم.

در این جلسه پروژه‌های ایجادی، توسعه‌ای و نوسازی هلدینگ صدر تامین توسط مدیرعامل شستا مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای تسریع در انجام و بهره‌برداری سریع تر از آن‌ها اتخاذ شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.