سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
جهش قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی
05 مرداد 1401 - 21:48
شناسه : 30770
قیمت سنگ‌آهن در روز سه‌شنبه پنجم مرداد ماه، به بالاترین حد دو هفته‌ای خود در بورس کالای دالیان چین رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ‌آهن برای تحویل در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین، پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از ۱۱ جولای با ۷۴۹ یوان در اوایل جلسه، با ۵.۶ درصد افزایش به ۷۴۸.۵۰ یوان (معادل ۱۵۳.۵ دلار) در هر تن، معاملات روزانه خود را ۵.۶ درصد افزایش داد.

پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین، تولیدکننده برتر فولاد جهان، صندوق نجاتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد یوان برای توسعه‌دهندگان دارایی که از بحران بدهی آسیب دیده‌اند را راه‌اندازی می‌کند، احساسات بهبود یافته است.

گمانه‌زنی‌ها همچنین خبر از این می‌دهد که کارخانه‌های فولاد چینی، در حال آماده شدن برای راه‌اندازی دوباره برخی از کوره‌های بلند بدون استفاده خود در هفته آینده هستند.

قیمت سنگ‌آهن دالیان از پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود در ۲۰ جولای، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است اما قطعیت کافی وجود ندارد که آیا دستاوردهای سنگ‌آهن می‌تواند پایدار باقی بماند یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد.

به نظر می‌‌رسد کاهش معنی‌دار سیاست کووید صفر چین، محتمل‌ترین راه برای ایجاد اعتماد به بخش املاک چین است. قیمت میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگهای، ۰.۳ درصد افزایش یافت؛ در حالی که کویل نورد گرم، ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد. بهای فولاد ضد‌زنگ، ۰.۴ درصد اضافه شد و زغال‌سنگ در بورس دالیان، یک درصد و کک، ۰.۷ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.