سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جهش مجدد قیمت جهانی طلا
06 آبان 1400 - 9:36
شناسه : 19742
براساس گزارش‌‍‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز پنجشنبه تحت تاثیر عقب‌گرد سود اوراق قرضه آمریکا تقویت شد و قیمت‌ها به مرز ۱٫۸۰۰ دلار بازگشت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سرمایه‌گذاران منتظر نتایج اجلاس‌های سیاست‌گذاری امروز بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن هستند تا ببینند آیا افزایش زودتر از موعد نرخ بهره در دستور کار آنها قرار دارد یا خیر.

قیمت طلا حساسیت بالایی به افزایش نرخ بهره دارد و در صورت این افزایش سقوط خواهد کرد. از سوی دیگر بالا نبردن نرخ بهره در صورتی که به تورم دامن بزند می‌تواند موجب خرید بیشتر طلا و تقویت قیمت آن شود.

تا ساعت ۷:۲۴ روز پنجشنبه به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد رشد کرد و به یک هزار و ۷۹۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با رشدی ۰.۰۸ درصدی به یک هزار و ۸۰۰ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

گفتنی است، عامل اصلی افزایش قیمت امروز طلا افت سود اوراق قرضه آمریکا بود که باعث شد تقاضا برای خرید سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا، بالا برود. لذا سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که این هفته همیشه بالای ۱.۶۰ درصد بود، در معاملات امروز تا ۱.۵۵۶ درصد پایین آمد که کمترین نرخ آن در دو هفته اخیر به شمار می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.