چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
حجم تقاضای لیتیوم در بازارهای جهانی افزایش یافت
23 آذر 1402 - 10:27
شناسه : 36268
هم‌زمان با برگزاری کنفرانس «ASIA COPPER WEEK»، یکی از مدیران شرکت «Miner Anglo American» در حال بررسی پیشنهادهای مرتبط با تامین مواد اولیه مورد استفاده در تولید باتری‌ها از طریق پیش‌خرید فلز لیتیوم است.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شرکت «Miner Anglo American» به دنبال تامین لیتیوم مورد نیاز خود به منظور استفاده از آن در تولید باتری خودروهای الکتریکی است.

لازم به ذکر است لیتیوم، یک فلز حیاتی است که در تولید باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی (EV) مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تقاضا برای این فلز در چند سال گذشته با تغییر رویکردهای مورد استفاده در اقتصاد کشورها به سمت به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، به شدت در حال رشد بوده است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت «Miner Anglo American» مدیریت هیچ معدن لیتیومی را در دست ندارد اما مس، نیکل، سنگ‌آهن و سایر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید باتری خودروهای الکتریکی (EVs) و دیگر زیرساخت‌ها و سیستم‌های مبتنی بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را تولید می‌کند.

پل وارد، مدیر بخش بازاریابی فلزات پایه در شرکت مذکور بیان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون شرکت «Miner Anglo American» نظارت بر هیچ معدن لیتیومی را در دست ندارد، نیازمند تامین آن برای استفاده در روند تولید محصولات خود است.

وی در حاشیه کنفرانس «ASIA COPPER WEEK» که به میزبانی موسسه «CRU» در شانگهای برگزار شد، عنوان کرد: مشتریان شرکت «Miner Anglo American»، تقاضای انواع بیشتری از فلزات حیاتی مورد استفاده در تولید باتری‌ها از جمله نیکل و لیتیوم را به این شرکت ارائه داده‌اند.

مدیر بخش بازاریابی فلزات پایه شرکت «Miner Anglo American» در ادامه خاطرنشان کرد: اغلب شرکت‌های فعال در حوزه معدن، به دنبال تامین مالی از محل استقراض برای پروژه‌های نوپا و یا پروژه‌های توسعه‌ای با هدف به دست آوردن این مواد اولیه حیاتی از طریق پیش‌خرید آن‌ها هستند.

وارد با اشاره به رقابتی بودن این بازار، از عزم بالای این شرکت برای حضوری پرقدرت در این بازار از طریق تخصیص منابع مالی و جذب سرمایه‌ خبر داد.

وی در ادامه به برخی از پیشنهادهای ارائه شده و فرصت مطلوب ایجاد شده برای تامین لیتیوم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این میزان لیتیوم از قبل استخراج و تولید شده است، امکان فروش آن به طور مستقیم به مشتریان این شرکت فراهم خواهد بود.

مدیر بخش بازاریابی فلزات پایه شرکت «Miner Anglo American» خاطرنشان کرد: از آنجایی که صنعت خودروسازی به سمت تولید خودروهای الکتریکی پیش می‌رود و با توجه به اینکه احتمال ممنوعیت تدریجی استفاده از خودروهای مبتنی بر سوخت‌های فسیلی نیز وجود دارد، فشارها برای تولید باتری‌های زیست‌پایشی افزایش یافته است.

وارد خاطرنشان کرد: تمایل تولیدکنندگان در سراسر زنجیره تامین برای اعلام میزان کربن منتشر شده در فرایند محصولات تولیدی، بسیار افزایش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: حدود ۱۰۰ مشتری شرکت «Miner Anglo American» تاکنون به پلتفرم مبتنی بر فناوری بلاک‌چین این شرکت با نام «Valutrax» پیوسته‌اند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.